Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk magazynowy - WD Blue vs WD Purple vs WD Red

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk magazynowy - WD Blue vs WD Purple vs WD Red
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 10 Feb 2019 20:35:36 GMT
Witaj the_foe, 10 lut 2019 w news:q3poq5$5m9$1@node1.news.atman.pl
napisałeś/aś:

> [...]

Może tak jak w tytule tego posta:
http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-3062899/4tb-hdd-wanted-blue-
repainted-green.html

> ale ponoć to nawet w Redach było i WD zachwalał to jako ficzur
> wydłużający życie i nawet jakąs zgrabną nazwe temu nadali. Nie było
Intellipark

> z tym problemów bo user mógł to kiedyś wyłączyć, ale ponoć od 2016
> już się nie da. Pytam, bo ten problem w googlach urwał się na 2017
> więc może jest już inaczej?

tutaj była jakaś dyskusja nt.:
https://community.wd.com/t/wdidle3-not-working-on-new-blue-drives-any-
help/193353/21

Osobiście miałem do czynienia WD10JPVX na którym wdidle3 działał. Choć
użyłem tam ostatecznie programiku quiethdd. Jednak to nie jest jakaś
najnowsza seria dysków - pewnie sprzed 2016.
A co do nowych dysków zostaje googlowanie w stylu nazwa(seria)
dysku+wdidle albo +head parking albo +load cycle count. I coś się może
wyjaśni.