Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycjonowanie dysku

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycjonowanie dysku
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Fri, 11 Jan 2019 01:43:13 +0100

"Eneuel Leszek Ciszewski" og94ph$5a4$2@node1.news.atman.pl

"Kamil" og7v7t$vti$1@node1.news.atman.pl

 https://www.x-ways.net/winhex/

jest fajne, ale chyba ,,płatne''. ;)

Gdzieś go mam. Nie umywa się do Hexworkshop. Musze sie go nauczyć.

- skopiuj tę partycję bajt do bajta (bez wnikania w strukturę) na inną
  (po prostu skopiuj)

Czym? Mam gdzieś DMDE, ale jest upierdliwy w obsłudze. Wiesz o czyms prostszym?

Choćby tym, co nie umywa się. ;)
Albo partycjonerem.

Przed paroma tygodniami kopiowałem WinHexem mikroSD i penflaszki.
Nic w tym nadzwyczajnego? Ano nic, ale. ;) Ale ja kopiowałem
zupełnie różne i nie do końca -- dokonywałem brutalnej aborcji ;)
reprodukcji typu ,,bajt do bajta''... I co dostawałem? Ano na
początku tych mikroSD i penflaszek były 3 maluteńkie partycje
podstawowe, które kopiowały się tak, że były użyteczne!

Wiem, że niepoprawnie używałem określenia 'tablica partycji',
ale teraz używam poprawnie.

Otóż nie kopiowałem poszczególnych partycji, ale całe ;)
(miały różne rozmiary) karty i flaszki bajt po bajcie
bez zastanawiania się nad zawartością -- tak też były
kopiowane MBRy z ich tablicami partycji.

Karty i flaszki miały gigabajty, ale te 3 partycje miały razem kilkanaście
megabajtów.
Uruchamiałem kopiowanie i szybko przerywałem lub zlecałem kopiowanie tylko
części
sektorów (MBR to też jeden sektor) i w efekcie dostawałem pełnoprawne 3
partycje.
(i kaszankę jako czwartą -- ale ta mnie nie interesowała)

WinHex nie zawracał sobie głowy ;) ,,geometrią'' [wykreślną] tychże kart czy
flaszek.

-=-

Te 3 partycje mogłyby mieć w sumie kilka MB -- gdybym miał
partycjoner zakładający partycje mniejsze niż 3 MB. (zakładałem
takim partycjonerem, który nie umiał zakładać mniejszych niż 7 MB,
choć w ogóle możliwe jest zakładanie mniejszych)

-=-

Ogólnie raczej ;) muszę używać wielu różnych partycjonerów -- ich
umiejętności uzupełniają się, zamiast pokrywać/nakładać na siebie.

--

  • Re: [PECET] Partycjonowanie dysku, Eneuel Leszek Ciszewski <=