Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] dysk twardy 2 TB, który?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] dysk twardy 2 TB, który?
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Mon, 7 Jan 2019 08:39:39 +0100

"ToMasz" q0sds3$5jc$1@dont-email.me

jak mnie chcesz edukować w dziedzinie która mnie nie interesuje, używając urywanych, zaowalowanych w pozorną elokwencje informacjami - daruj sobie. naprawdę trudno zrozumieć co masz na myśli.

Piszę językiem prostym, żeby nie napisać, że aż prymitywnym -- mechaniczne
(...)
Edukowałem Morele -- najwyraźniej bezskutecznie.
kiedyś tam, czy w tym wątku? To ja Ci napiszę całość bajki, ale słowo klucz którego nie chciałem użyć, spowoduje niechęć połowy dyskutantów. Na codzień używam linuksa na dysku ssd. Na tym samym dysku był również win10. ale z windowsa korzystam tylko jak niemam innego wyjścia. ostatnio był mi potrzebny do odblowkowania xiaomi, wcześniej do grania w wiedzimina 1 (bo W2 jest już na linuksa). i za każdym razem, muszę czekać na aktualizacje i nie wyłączać kompa bo się aktualizuje. więc po co mi ssd? Ostatnio była dyskusja: płacenie zbliżeniowe kartą jest szybsze niż blikiem. tak, o 3 sekundy. ale kolejka do kasy to 3 minuty. Więc znacznie krótsze czasy dostępu, znacznie większy transfer w ssd jest dla mnie pomijalny. Trwałość dysku, zakładając że nie kosztuje drugie tyle - jest priorytetem. Raz w życiu mi ssd padł - odzyskałem zero %. dziesiątki razy padł mi hdd odzyskałem 90%, w tym 100% małych plików. Więc jeszcze dziesiątki lat będę posiadał hdd i teraz chciałbym kupić najtrwalszy. Backupy robię, ale miejsca mam 500giga, więc najważniejsze pliki są bezpieczne, ale utrata czegoś mniej ważnego też boli.
ToMasz