Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wymiana monitora - warto?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wymiana monitora - warto?
From: Roman Tyczka <noemail@because.no>
Date: Sat, 5 Jan 2019 11:42:16 +0100
On Sat, 5 Jan 2019 09:36:48 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

> Mały wybór, fakt. A dlaczego? Bo jestem przyzwyczajony do dokumentów
> papierowych i książek a tam format zbliżony do 4:3. O wiele lepiej się
> czyta książkę na takim monitorze, zwłaszcza jak ma pivot.

Imho czytanie książek na monitorze to dramat, o wiele lepiej to siuę czyta
na Kindlu czy innym eInkowych czytniku, bez porównania.

> A do oglądania filmów panoramicznych mam TV.

Ja wolę projektor ;-)

> Mam wrażenie że te jamnikowate formaty monitorów to marketing ludziom
> wmówił. I trwa to już tak długo że w OS-ach paski obsługi migrują na
> boki jako ewolucyjne przystosowanie :)

Może tak, może nie. Spójrz przez okno i zastanów się jaki fragment
rzeczywostści obejmujesz okiem, a potem nałóż to na prostokąty: 4:3, 16:9
czy wreszcie 21:9. Który z nich bardziej się pokrywa z tym co widzisz?
...no widzisz :-)

--
pozdrawiam
Roman Tyczka