Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jaka karta wifi?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jaka karta wifi?
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Tue, 11 Dec 2018 13:02:39 +0100

"pueblo" 5c0f9417$0$497$65785112@news.neostrada.pl

ZTC na szybko sprawdziłem, wspomniany TL-WR543G działa jako kilent w ten
sposób że tworzy podsieć, czytaj nie jest transparentny, co nie wydaje mi
się dobre - wolę jak najmniej komplikacji.

Od lat jestem za takimi (każdy tworzy
swoją podsieć) 3 --- i nie mam z tym problemu.

Przy okazji dowiedziałem się że są też takie fajne maszynki, które
jednocześnie mogą działać jako repeater i dostarczać tę samą sieć po LAN.

Są różne rozwiązania, ale niekoniecznie praktycznie możliwe. ;)
Co z tego, że hybryda 5210 może jednocześnie łączyć się jako APCek
i siać jako APek, skoro tylko w jakimś archaicznym szyfrowaniu?

Nowsze hybrydy TPlinka chyba potrafią szyfrować_porządnie,
pracując naraz ,,na dwa fronty''.

Zanim zastosujesz coś -- dobrze się temu czemuś przyjrzyj.
Ogólnie -- im nowszy model, tym lepszy i łatwiejszy pod
względem konfiguracji.

IMO wszystkie najnowsze APki potrafią pracować jako APCki,
co w wypadku starszych modeli niekoniecznie było możliwe.
IMO TL-WR543G był początkiem APko-APCków.
Kultowy APek TPlinka 340 nie może pracować jako APCek.

-=-

Transparentność przydać się może w TV -- gdyż TV lubi ;)
być w tej samej sieci co smartfon. Komputerowi raczej ;)
obojętna jest ta transparentność, póki nie stawiasz na
nim jakiegoś serwera ,,ogólnodostępnego''. Bramce VoIP
tak samo, bo bramka (tak, jak komputer w zwykłym używaniu)
stale inicjuje łączność (mówiąc śwaitu, gdzie jest), nie
jakiś serwer zewnętrzny,

--