Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] UEFI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] UEFI
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sun, 09 Dec 2018 12:48:47 GMT
On 2018-12-09, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
> Niedawno kupiłem sobie płytę z UEFI (Asus H97M-PLUS). Psim swędem udało
> mi się zainstalować na niej Minta. Ale do dziś nie odkryłem jak ten komp
> zabutować z DVD czy pendrajwa. Nie ma żadnego boot menu pod F8 czy
> czegoś w tym rodzaju :)  Przeglądam ten efi i też nijak nie widzę gdzie
> grzebnąć :) Ktoś to przerabiał i już wie to niech da cynk :)

Normalnie po niaciśnieciu DEL powinieneś wejśc w setup i powinna być
zakładka "boot menu". W zależności jak ten bios jest tam napisany, albo
będzie opcja bootowania z napędu optycznego czy pendrajwa (jak odpalisz
kompa z wsadzonym to może nawet być na liście konkretny) - wtedy ustaw
to sobie przed dyskiem twardym. Może też być cała sekcja zatytułowana
"boot override" co będzie miało podobną funkcjonalośc jak F8, tyle że
odpalane spod tego setupu.

--
Marcin