Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk twardy - ciekawostka

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk twardy - ciekawostka
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sat, 8 Dec 2018 13:33:51 +0100

"Eneuel Leszek Ciszewski" puet7s$krt$1@node2.news.atman.pl

Teraz będę przypominał sobie resztę ustawień...

Kanał -- niskie kanały idą zbyt szeroko.
5 GHz pożądane pomiędzy balkonami. :)

ŁoczDog, indoor, hasła...

Które latami gromadziłem a które IMO są nieważne.

Jednak są ważne...
Jest też masa drobnych...

Ping pomiędzy hybrydami na razie (siąpi deszcz) spada tylko do 3 ms...
Średni jest znacznie gorszy -- od 5 do 7...

Jedna hybryda kosztowała ~120 pln, podczas gdy ta
czarna skrętka kosztowała ~50 pln. Całość pochłonęła
około 360 pln. Rura plastykowa, 3 cybanty długie,
4 cybanty (2 niepotrzebne) krótkie, gwintowany pręt
z podkładkami i nakrętkami, linka nośna, kluczyki
płaskie czy oczkowe, wiertła, końcówki i zaciskarki
końcówek, ww. skrętka i trochę innych (wewnętrznych)
skrętek oraz (rzecz jasna) dwie hybrydy...

Może całóść to aż 390 pln, bo jeszcze polski przedłużacz
,,antyprzepięciowy'' z 7 (siedmioma) gniazdami z Carrefour
za 20 pln i długi (trzeci) cybant za 9 pln.

Przedłużacz jest inny niż przeciętne, gdyż wszystkie dziurki
są luźno ułożone w jednej linii:

 o o    o o    o o    o o    o o    o o    o o

dzięki czemu wtyczki nie blokują się wzajemnie. Wewnątrz ma
jakąś elektronikę, ale na zewnątrz nie ma nawet wyłącznika
czy bezpiecznika. Do dziurek są rzecz jasna kołeczki ochronne.

-=-

Czarny przewód jest skancerowany do miedzi co najmniej w 8 miejscach.
W jednym miejscu widzę zupełnie przerwany przewód niebiesko-biały.

  http://www.rj45.cba.pl/rj.html <-- piąty (5) w prostym (nie w krosowanym)

Okaleczone miejsca owinąłem ~półtra roku temu plastykową taśmą
izolacyjną, która jednak przepuściła wodę do swego wnętrza...

Nie będę badał przewodu miernikiem, bo nie ma to sensu -- przewód
stale schnie a ostateczny cios zadała wilgoć...

Przerwany przewód najwyraźniej nie jest zbyt istotny w transmisji.
(ale jest potrzebny do PoE)

-=-

  http://nomad.com.pl/faq-items/poe/

Zasilanie hybrydy było, bo świeciła LEDka zasilania -- ale być może
niedostatecznie obfite energetycznie z uwagi na przerwanie przewodu.

Odcięty przewód ma długość ~3 metrów.

-=-

się, choć na przewodzie długości ~4 metrów (tyle pozostało po

Łącznie od Apka do hybrydy mam więcej niż 4 m, bo do czarnego przewodu
dodać trzeba fragment białego (~3 m) i złączkę wewnatrz mieszkania.

            Z złączka
            A Apek
            H hybryda

            = czarna skrętka
            - biała skrętka

            P zasilanie energetyczne

        H===Z---A

odcięciu końcówki znajdującej się za uszkodzeniami -- tych
uszkodzeń jest kilka, nie starczyło ;) przejechanie kątówką
w jednym miejscu) nie mam pełnych 100 Mb/s -- lecz ~90 Mb/S,
co mnie chyba zadawala.

Symetrycznie Rx/Tx --  90, 92, 94.5, 91,9, 95.56

Pomiędzy hybrydami mam do 40 Mb/s RX lub Tx, co niestety
przekłada się na rzeczywisty transfer do mnie poniżej 10 Mb/s,
ale od ISP mam 5 Mb/s do mnie zwykle i nadzwyczajnie
(łikend czy noc) znacznie więcej...

Teraz mam do 8.8.8.8 aż 23 Mb/s dławione hybrydami do 6 Mb/s -- pada
deszcz i trochę to połączenie jest rozregulowane zarówno mechanicznie
(trzeba dokładniej/staranniej zamontować/ukierunkować hybrydę) i ustawicznie. ;)

[ważne, że pornole można oglądać]

--
  .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'