Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk twardy - ciekawostka

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk twardy - ciekawostka
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Fri, 7 Dec 2018 23:46:16 +0100

"Eneuel Leszek Ciszewski" pucedb$aqg$1@node2.news.atman.pl

Właśnie Evo dał czadu -- ponad 4TB/s!!!

RAMdysk tez dał czadu! Wszystko na ponad 4 TB.
Zmowa jakaś czy coś? 2^32=4294967296

Write  4 294 967.288 00 MB/s
Read   4 294 964.5      MB/s

Taki dysk!!!
APki balkonowe też dają czadu!!!

Właśnie jedna zbiesiła się. Radośnie mruga LEDkami poprawnie
i resetuje się na oko także poprawnie, ale nie chce gadać...

Teraz nie mruga lampionami -- choc IMO powinna mrugać jedną,
ale pracuje poprawnie. Winnym był najprawdopodobniej przewód
(skrętka) nieco ;) uszkodzony przy okazji remontów balkonowych.

A że początkowo hybryda nie chciała w ogóle gadać na żadnym
przewodzie, zresetowałem (wielokrotnie) jej ustawienia -- być
może niepotrzebnie. Ponieważ miałem na dysku coś brzmiącego
swojsko -- spróbowałem to coś wrzucić hybrydzie na ruszt...

Niby sukces, ale wiele błędów... I taki jakiś adres niezbyt trafny...
Okazało się, że wgrałem ustawienia zupełnie :) innego TPlinka...
Miałem wiele bakapów ustawień, ale akurat tej hybrydy -- nie
znalazłem, więc musiałem przypomnieć sobie to i owo z ustawień,
a od lat nie zaglądałem do tych hybryd...

Ostatecznie stanęło na tym, że winny jest przewód -- odciąłem
uszkodzony fragment i założyłem nową wtyczkę...

Akurat hybryda zaczęła gadać po podłączeniu jej do innego
zasilacza, ale IMO zasilacz nie uległ awarii, gdyż teraz
zasilana jest nim przeciwległa hybryda -- chyba z powodzeniem.

Być może hybryda potrzebowała odpoczynku. ;)

I pora dnia -- po 22 godzinie, i pora roku, i pogoda -- siąpi
deszczyk, niezbyt odpowiednia do zdejmowania i ponownego zakładania
hybrydy z cięciem przewodu i zakładaniem nowej wtyczki... Ale udało
się, choć na przewodzie długości ~4 metrów (tyle pozostało po
odcięciu końcówki znajdującej się za uszkodzeniami -- tych
uszkodzeń jest kilka, nie starczyło ;) przejechanie kątówką
w jednym miejscu) nie mam pełnych 100 Mb/s -- lecz ~90 Mb/S,
co mnie chyba zadawala.

Teraz będę przypominał sobie resztę ustawień...
Które latami gromadziłem a które IMO są nieważne.

Hybrydy pracują od ~marca 2011 roku, ale na stałe
są w tych samych miejscach od maja 2011 r.

Nie licząc tego przewodu -- OK!!!

7 lat i 8 miesięcy.

Ciekawe, jak długo jeszcze pociągną. :)
Niedaleko Krętej rośnie mi zagrożenie w postaci niby
niskich drzew. Ale że mieszkam nisko, drzewa wchodzą
mi w paradę...

W wolnej chwili sprawdzę miernikiem stan odciętego
fragmentu (czarnej -- zewnętrznej, odpornej na
czynniki zewnętrzne) skrętki dobrej jakości
wyprodukowanej w Polsce z polskiej miedzi.

Jedna hybryda kosztowała ~120 pln, podczas gdy ta
czarna skrętka kosztowała ~50 pln. Całość pochłonęła
około 360 pln. Rura plastykowa, 3 cybanty długie,
4 cybanty (2 niepotrzebne) krótkie, gwintowany pręt
z podkładkami i nakrętkami, linka nośna, kluczyki
płaskie czy oczkowe, wiertła, końcówki i zaciskarki
końcówek, ww. skrętka i trochę innych (wewnętrznych)
skrętek oraz (rzecz jasna) dwie hybrydy...

-=-

Jednego dnia zjadłem ćwierć gigabajta Rebtelowego przydziału.
Mam jeszcze nietknięte 70 GB(z hakiem) Faktycznego...
Nie załapałem się na 5 GB mikołajkowego prezentu..
[chlip, chlip ;)]

Znajdę snap -- pokażę!

Snap szybkości Evo poczyniłem!!

   http://eneuel.w.duna.pl/error/4TBpsHyb8bit.png

Najpierw jest SMART Evo, niżej jest RAMdysk,
następnie Toshiba i Samsung...

Na górze dyski, na dole hybryda.

Niby widać, ale piszę q potomności. ;)

--