Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HDD - Read verification failed

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HDD - Read verification failed
From: "E" <nie@pisz.pl>
Date: Tue, 20 Nov 2018 09:57:08 +0100

Użytkownik "Marcin Debowski" <agatek@INVALID.zoho.com> napisał w wiadomości news:QdyID.422530$PY.214637@fx05.ams1...
Zapuść proszę, najpierw:

smartctl -d sat -t short /dev/sdb
wyniki w sekcji SMART Self-tests log ......

Najpierw podlączyłam laptopa do sieci bezprzewodowej,
a następnie wpisałam sudo -i i zainstalowałam smartmontools.
A potem:
root@mint:~# smartctl -d sat -t short /dev/sdb
smartctl 6.6 2016-05-31 r4324 [i686-linux-4.15.0-20-generic] (local build)
Copyright (C) 2002-16, Bruce Allen, Christian Franke, www.smartmontools.org
Zostawilam to na noc i po ponad 8 godzinach nic sie nie zmieniło.

W tej chwili dostępu do desktopa nie mam, ale nie przypominam
sobie by w tym, który kiedyś miałam, w BIOSie była opcja AHCI.
Zresztą przypominam sobie, że gdy kiedyś używałam programu
MHDD do ratowania dysku, takiej zmiany w BIOSie nie robiam.

Na razie sytuacja jest patowa. Miałam nadzieję, że na tym dysku
zainstaluję Linuxa i będę mogła go używać na starszym laptopie.
Natomiast duży, stosunkowo nowy dysk HDD, chciałam przełożyć
do nowszego laptopa z systemem na SSD.
Teraz będę chyba musiała do starszego laptopa kupić jakiś mały
SSD.