Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Laptop z jakim procesorem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Laptop z jakim procesorem?
From: "Adam" <A@dam.com.pl>
Date: Thu, 1 Nov 2018 12:57:14 +0100
Przymierzam się do kupna nowego laptopa/notebooka.

W zasadzie jestem zdecydowany co do:
- ekran ok.15,6"  matowy
- rozdzielczość 1920x1080 (full HD)
- dyski:  HDD ok.1000 GB i SSD ok.250 GB
- RAM 8 GB

Natomiast mam wątpliwości co do procesora.
Skłaniam się ku Intelowi, ale który wybrać?
Nie wiem jak się przekłada odpowiednio i3, i5, i7 na spełnienie
moich potrzeb/oczekiwań.

Laptop będzie używany do korzystania z:
- Internet (strony, poczta, grupy itp.)
- Office
- Skype lub tp.
- nauka języków, w tym do wyświetlania filmów z Youtube i nie tylko.
Z dwóch ostatnich powodów zależy mi na dobrej jakości dźwięku,
głośników i mikrofonu.

Ponadto mam sporo materiału językowego zapisanego na DVD,
więc odtwarzacz/nagrywarka DVD byłaby mile widziana. Jeśli
jednak to miałoby zawężać wybór, to poradzę sobie bez tego.

Co do ceny, powiem ogólnie - warta zawartości. Myślę o wydatku
od 2500 zł do 3000 zł, w tym system operacyjny Windows 10.
Gdyby natomiast z istotnych powodów należało wydać więcej,
to też jestem na to przygotowany.

Możecie coś doradzić, szczególnie w sprawie procesora i jakości
dźwięku?
Jeśli możecie wskazać jakiś konkretny model, który spełnia moje
oczekiwania, a jest wart kupienia, to proszę podajcie.

Pozdrowienia
Adam