Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Szyfrowanie sprzętowe SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Szyfrowanie sprzętowe SSD
From: the_foe <the_foe@costamcostam.pl>
Date: Sun, 4 Nov 2018 13:36:07 +0100
jest np. taki dysk
https://www.kingston.com/pl/ssd/business/suv500

i za Chiny nie mogę znaleźć jak działa takie rozwiązanie w przypadku dysku systemowego? Czy w ogole działa? Na ogół jak się nie chwalą to sie nie da :)
Jak ja to widzę i jakie rozwiązanie dla mnie by było strzałem w 10:
a) wkładam dysk jako pomocniczy instaluje jakiś tam firmowy soft i ustawiam szyfrowanie hasłem. b) uruchamiam go jako systemowy to z dysku uruchamia się wbudowany soft do odblokowania - prosi o hasło. Fajnie by było gdyby była możliwość limitu prób - jak ją przekroczymy dysk usuwa klucz i bye-bye. Dzięki temu możnaby ustawić nawet bardzo krótkie hasło. c) przy poprawnym wklepaniu następuje reboot komputera i wtedy już dysk odpala się przez BIOS normalnie i tak az do wyłączenia komputera.

Jest coś takiego?
Czy to działa tylko przez jakiś moduł BIOS, jak tak to jaki?

--
@foe_pl