Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Niemiaszki 3/4 elektryczności odbierają wiatrakom...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Niemiaszki 3/4 elektryczności odbierają wiatrakom...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 17 Oct 2018 02:30:09 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" po8iee$vol$1@node2.news.atman.pl

Jest **chyba** jakiś problem z akumulatorem -- pod W10 jest

Jest na pewno -- pod W7S trzyma znacznie dłużej niż pod 32W10.
Pod 32W10 przy ~85% po prostu pada; przy W7S schodzi znacznie
(do ~60% sprawdziłem, na głębszy rozładunek zabrakło mi czasu)
niżej.

OE pomerdało się -- napisał kilka słów czerwonym kolorem.
Rzecz jasna wysyłka przemianuje oll ;) na monochrom...

Pstryknąłem snapa na pamiątkę -- 'czasu' jest napisane kolorem czerwonym. :)

Tak sobie myślę, że mógłbym dorzucić tam jeszcze
WXP, aby mieć OE bezpośrednio, zamiast na VBoxie...

Preparuję HDD WDC tak, by postawić tam 32WXP i wgrać do netbooka.

Na atomowym Kiciusiu 32W10 chodzi ;) doskonale!!!
I bezpiecznie!! ;)

Wreszcie Kiciuś może obsłużyć Biuro Rachunkowe...

Nie może a instalacja 32W10 niewiele wniosła.

- Tęczowi nie pozwalają na legalne korzystanie
  z ,,kilku'' komputerów naraz (umiem to obejść,
  ale nie chcę)

- pod W7S TM2 też chodzi, choć pisali, że nie chodzi.
  (sprawdziłem pod okrojonym W7S -- nie szło, więc
  uznałem, że nie chodzi, ale później sprawdziłem
  dokładniej -- chodzi; być może pod zmodyfikowanym
  32WXP też pójdzie)

- TM2 potrzebuje (KONIECZNIE!!!) rozdzielczości większej
  w pionie niż 600 pikseli, a netbook ma tylko 600!!
  Na zewnętrznym monitorze -- OK, ale na netbookowym
  jest po prostu źle -- nie widać całego okienka
  z danymi faktury...

-=-

Kupiłem w Pepco (za 499 groszy) huba USB -- bezprzewodowa
mysz chodzi; dwie (jedyne, jakie tu/pod_ręką mam)
penflaszki chodzą, ale powoli; smartfon (Asus Max)
chodzi i ładuje się...

Nie sprawdziłem drukarki (bo nie chciałem wyciągać
z szafki -- może/zapewne kiedyś sprawdzę) i nie
sprawdziłem klawiatury (bo nie mam do niej
dwóch akumulatorków -- sprawdzę za jakiś czas)
bezprzewodowej podpinanej poprzez przejściówkę PS2/USB...

Sprawdziłem też HDD 2 TB Seagate -- 0.8 MB/s...
Samo podpięcie trwa i trwa...
Bezpośrednio na tym samym przewodzie -- 24 MB/s...
Bezpośrednio na innym przewodzie -- 24 MB/s...
Pośrednio na innym przewodzie -- dysku nie widać.
(dysk nie nabiera obrotów)

Penflaszka 2 GB via hub -- 0.5 MB/s, gdy do huba są wpięte inne urządzenia
Penflaszka 8 GB via hub -- 0.6 MB/s, gdy do huba są wpięte inne urządzenia
Penflaszka 8 GB via hub -- 0.9 MB/s, gdy do huba jest wpięta tylko ta flaszka
Penflaszka 2 GB via hub -- 0.9 MB/s, gdy do huba jest wpięta tylko ta flaszka

Penflaszka 2 GB bez huba -- 17 MB/s bez względu na to, czy jest podpięta do
                              netbooka jako jedyna, czy razem z inną flaszką
Penflaszka 8 GB bez huba -- 21 MB/s bez wzgęldu na to, czy jest podpieta do
                              netbooka jako jedyna, czy razem z inną flaszką

Wszystkie próby wykonałem kilkakrotnie -- zmieniając i miejsce urządzenia
w hubie, i port USB (mam aż ;) 2) w netbooku, ale że USB jest chimeryczny,
trzeba by raczej ;) wykonać tych prób kilkadziesiąt, by mieć rozeznanie
teoretyczne... ;) Praktycznie rozeznanie? -- mysz może chodzić via hub,
klawiatura zapewne też, flaszki tak, ale na małych szybkościach...

Wielokrotne wkładanie i wyciąganie flaszki 2 GB niemal ją popsuło mechanicznie.

Być może warto huba zaopatrzyć w dodatkowe zasilanie? ;)
Niekoniecznie, albowiem telefon nieźle ładował się via hub. :)

To moje pierwsze spotkanie ;) z hubem USB.

Może kiedyś posprawdzam tego huba podpiętego do notebooka z i5 na pokładzie...

-=-

Biuro na wakacjach z netbookiem raczej ;) nie odpali...
(chyba, że jakoś uporam się z problemem rozdzielczości;
Tęczowi obiecują, że za jakiś czas pozwolą mi :) na
przejście z TM2 na inny komputer, więc moralny problem
legalności zniknie)

-=-

Czy huby USB tak mają ogólnie, czy tylko skrajnie tanie huby?...

--
_._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.