Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Pendrive vs HDD zewnętrzny

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Pendrive vs HDD zewnętrzny
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Tue, 2 Oct 2018 19:43:28 +0200

"knrdz" povb4k$itb$1@node1.news.atman.pl

Pod USB3 coś może chodzić na USB2 lub nawet na USB1 -- wczoraj
podłączyłem Toshibę (**chyba** do USB3, ale przewodem USB2)

Podłączyłem pod USB3 -- pod dwa naraz gniazda,
Pod USB2 mam podobne problemy.

która dała szybkość kilkuset kB ma sekundę. Wypięcie i ponowne
podpięcie do tego samego gniazdka dało szybkość USB2...

Może warto najpierw przeczytać wątek w którym próbujesz dodać swoje

A co tu czytać? Ja miałem aż dwa posty tego wątku do czytania,
ale Ty? Jeden post? -- i dopiero traz uznałeś, że warto?... ;)

0,03. Otóż autor ma porty USB 2.0 i na nich zauważa kilkukrotne różnice prędkości między dyskiem zewnętrznym (który choć pewnie jest standardu USB 3.0, to na tym komputerze i tak działa w standardzie 2.0) a

Łatwo sprawdzić, bo ,,dyski USB'' mają zazwyczaj przejściówkę SATA-USB
(więc wewnętrznie niewiele różnią się pomiędzy sobą) i różne (zupełnie
różne -- trudno je ze sobą pomylić) przewody USB.

Trybun pisze, że komputer (leciwy) ma tylko USB2.
Natomiast o dysku nie pisze, czy ma USB3, czy USB2.

Zatem Twe 'choć pewnie' chyba bierzesz ze szklanej kuli, której mi brak.

pendrive'ami (kilkukrotnie wolniejszymi, ale nie do poziomu kilkuset kilobajtów, a do kilku megabajtów na sekundę, skoro 4,5 GB zapisują w kilka minut, a nie kilka godzin). Co jest najzupełniej normalne, bo tanie pendrive'y labelowane "USB 2.0" często oferują znacznie niższe prędkości niż przewiduje standard, zwłaszcza przy zapisie.

Poza USB1, USB2 i USB3 są inne ,,stany'' pośrednie.

-=-

Wcześniej przeze mnie opisana Toshiba tak ma od kiedy pamiętam,
choć zwykle podpinam ją nie pod dwa USB3, lecz pod dwa USB2.
Pod SATA bezpośrednio -- OK.

Dysk kupiłem w obudowie (Platinum czy jakoś tak) z której
łatwo go (; wyodrębnić. ;) Do dysku dołączony był przewód
z jedną szeroką wtyczką, nie dwiema. (tak, jakby producent
uważał, że dysk jest energooszczędny)

Nie tylko dyski łapią czasami jakieś wolne połączenie -- penflaszki także.
Czasami WinZgroźny ostrzega o niewykorzystaniu potencjału ;) szybkościowego,
czasami nie... Bywa, że pod jednym USB (zwłaszcza w netbooku) coś chadza
zwykle szybko, podczas gdy pod sąsiednim -- wolno; lecz dziś to gniazdo
jest chętniejsze do większej szybkości, zaś innym razem -- inne...

Czasami muszę wiele razy podłączać i odłączać, aby uzyskać pełnię szczęścia.
Gdy mam niewiele do kopiowania, owa pełnia nie jest istotna -- więcej czasu
tracę na podpinanie i odpinanie...

Problem dotyczy trzech laptopów i różnych urządzeń.
Z innymi komputerami nie sprawdzałem.

-=-

W jedną stronę podróż ;) jest możliwa -- zejście na tryb wolniejszy.
W przeciwną -- raczej nie jest. Gdy dysk/flaszka zejdzie na wolniejszy
tryb, nie wskakuje na szybszy aż do odpięcia. Innymi słowy -- tuż po
podłączeniu może być OK, ale po chwili może być już powoli...

-=-

Biorąc po uwagę Twe słowa:

  > Może warto najpierw przeczytać wątek w którym próbujesz dodać swoje

powtórzę coś ze swej wypowiedzi:

  Nie tylko dyski łapią czasami jakieś wolne połączenie -- penflaszki także.

O tyle trudniej to zauważyć, że z/do falaszki nie przerzucam dziesiątek
gigabajtów. Problem ujawnia się łatwo przy wielkich plikach -- przykładowo
przy przerzucie na flaszkę ISO z instalką W10. (właśnie teraz mam z tym do
czynienia)

Flaszkę warto potestować dokładniej, zanim wyda się o niej werdykt.

--
_._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.