Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Wydajno/wygodne rozwiązanie do zdjęć.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Wydajno/wygodne rozwiązanie do zdjęć.
From: stalowe@gmail.com
Date: Wed, 8 Aug 2018 23:55:46 -0700 (PDT)
Cześć,
Może mój problem jest mało pecet-owy, ale szukam porady odnośnie konfiguracji
sprzętowo/programowej odnośnie multimediów.
Chcę uzyskać łatwy i sprawny (w sensie szybkości działania) dostęp do
zgromadzonych zdjęć, ew. filmów - wyświetlanie na TV, ew. na telefonach
(DLNA?).
W tej chwili mam RPi Zero na nim Kodi + dysk wpięty do routera,  TV z obsługą
sieci.
Łatwość obsługi jest wzorcowa - steruję jednym pilotem przez HDMI-CEC,
generalnie byłoby ok. Problemem jest wydajność. Przeglądanie zdjęć jest powolne.
Próbowałem z NASem z wyjściem HDMI, ale ich obsługa jest dla mnie toporna, bez
myszki i klawiatury nie obsłużę. Ergonomia programów do obsługi galerii też
słaba.
Na dodatek NAS który miałem miał coś walnięte i resetował się przy uruchomieniu
pokazu slajdów przez HDMI. Także to rozwiązanie mnie zniechęciło.
Myślę teraz o jakiejś przystawce dedykowanej do Kodi co miałoby zapewnić
wydajność, ale słabo znam ten rynek. Chyba w większości są na Adroidzie i z
dodatkowym pilotem czego wolałbym uniknąć. Czy Android nie zaprzeczy wydajności
takiego rozwiązania? Jako źródło danych ustawiłbym jakiegoś tańszego NASa (typu
gotowe WD).
A może sklecić jakiś terminal HP z dyskiem i uruchomionym Kodi? Tylko wtedy nie
wiem czy uzyskam sterowanie przez HDMI-CEC...no i to rzeźbienie które mnie już
mało pociąga.

Sieć mam gigabitową także problem wydajności leży raczej w urzadzeniach (poza
TV i RPi0). Chyba że Kodi leje na optymalizację obsługi obrazów skupiając się
na video...

--
jureko