Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] riser PCI-E

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] riser PCI-E
From: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>
Date: Tue, 7 Aug 2018 23:20:05 +0200
Potrzebuję "przedłużacza" PCI-E aby podłączyć kartę graficzną, która nie może być zamocowana normalnie tj. do gniazda w płycie głównej. Taka dziwna obudowa - do obudowy producent dołączał odpowiedni przedłużacz, ale sprzedawca go nie posiada.

Znalazłem wiele PCI-E riserów, ale coś mi nie pasuje. Po pierwsze mają gniazdo USB - po co? Po drugie, złączka do płyty jest jakaś wąska, podczas gdy karta ma szerokie złącze podobnie jak gniazdo w riserze - o co chodzi? Czemu wtyczka do płyty jest dużo węższa niż gniazdo w riserze? Czy taki riser nada się do podłączenia przez niego karty graficznej? Czy są risery, które posiadają wtyczkę do płyty takiej samej szerokości jak całe gniazdo PCI-E i nie posiadają gniazda USB?

Przykładowy riser o wspomnianych cechach:
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1ptaoPFXXXXaKaXXXq6xXFXXXa/230068197/HTB1ptaoPFXXXXaKaXXXq6xXFXXXa.jpg

JaceK