Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [offtop] Akumulatory 18650 lub CR123

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [offtop] Akumulatory 18650 lub CR123
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Thu, 2 Aug 2018 19:35:59 +0200

"Akarm" 5b4db010$0$688$65785112@news.neostrada.pl

Ja baterie kupuję na ogół w tym sklepie, mam po drodze:
http://rad-wik.pl/
Nie spotkałem w tym sklepie lipy.

Ja kupiłem dwa lata temu w tym:

  https://sklep-karlik.pl/pl/c/R6AA/19/1/default/1/f_producer_7/1

a wcześniej kupowałem w tym:

https://www.hurt.com.pl/4-x-akumulatorki-panasonic-eneloop-r6-aa-2000mah-bk-3mcce-4t-box-p13110.html

choć mam wrażenie takie, że to ten sam sklep.

A do latarki używam te:
http://rad-wik.pl/pl/p/Akumulator-18650-Panasonic-3400-mAh-NCR18650B/13075
Dlatego, że wolę nowe, sprawdzone i raczej niezawodne.

Latarki mam w pałerbankach i mam latarkę zasilaną rękami. :)
Kosztowała chyba 2pln kilkanaście lat temu w Auchan -- gdy
nudzę się ,,za kierownicą'' (nie zawsze mam coś do czytania)
gniotę tę latarkę, by ją naładować. :)

Pałerbanki dostałem od Prezydenta Sygmy. :)
Mają krótkie, miękkie przewody do ładowania.

Mam też ,,normalne'' latarki -- są nieużyteczne.
Wewnątrz mają LEDki lub żarówki. :)

Najczęściej używam smartfonu jako latarki.
(bo jest zazwyczaj pod ręką, gdy potrzebuję doświetlania)

LEDki domowe kupiłem tu:

http://bialmax.pl/zarowka-led-e27-12w-smd-aje-hs1055n-standardowa-1055lm-barwa-biala-neutralna-activejet

Były to jasne (ponad tysiąc lumenów) na E14 w neutralnym kolorze ActiveJet.
Chyba po około 4 pln za sztukę -- teraz ich nie widzę w tym sklepie. :)

Świecą wytrwale (trzy niemal bez przerwy w ciągu dnia od kilku
miesięcy) bezproblemowo mimo sporej jasności względem średnicy
mocowania/gwintu. Wkręciłem je w miejsce rtęciowych świetlówek
-- ciemnych i psujących się raczej ;) często...

Wyjęte świetlówki (w miejsce których wkręciłem ww. LEDki)
wkręciłem do kuchennego okapu -- tam są aż za jasne. ;)

Z okapu wykręciłem jedną popsutą i jedną dobrą rtęciową świetlówkę
kupioną (razem z kilkudziesięcioma innymi, podobnymi) w Auchan ~10
(dziesięć) lat temu -- może więcej niż 10.

Ale to jeszcze nic!!

W łazience i WC mam ŻARÓWKI halogenowe kupione ponad 20 (dwadzieścia) lat
temu!!!

W WC nie ma poza nimi innego sztucznego światła a WC nie ma (rzecz jasna?) okna.
Mieszkanie (parter wśród drzew i masywnych bloków, z raczej ;) małymi okanami)
jest
ciemne, dlatego nawet otworzenie drzwi WC w słoneczne południe (dziś choćby)
niewiele
wpuści naturalnego światła do WC. WC tak sobie nadaje się na łazienkę, ale ręce
i twarz
dość często myję (mam tam sporej wielkości umywalkę -- typową łazienkom, nie
WC) tam
właśnie, gdy łazienka jest czymś (choćby suszeniem prania w wilgotny dzień)
zajęta...

Z 6 tych żarówek -- świeci jeszcze połowa.
W WC -- tylko 2 takie żarówki.
(nic poza nimi nie oświetla WC, chyba że
światło z przedpokoju po otworzeniu drzwi)

Łazienka mimo suszenia nie jest wilgotna -- nawet w upalne dni potrafię zejść
tam poniżej 30% wilgotności względnej. :)

Wolałbym jednak mieć pralko-suszarkę.

-=-

Wracając do akumulatorków -- przed wielu laty kupiłem ładowarkę do NiCd/NiMH,
która namiętnie proponuje mi wysokie prądy ładowania a oferuje nawet 20 A.
Najchętniej ładuję prądem 200 mA, a bywa, że schodzę do 50 mA.

Ładowarka niestety nie będzie przydatna do ładowania litowych itp. ogniw.
Zanim NiCd rozmiaru AA osiągnęły pułap 20 Ah -- ustąpiły miejsca innym.

Być może, zanim kupię podobną ładowarkę do jonowych, polimerowych
itp. -- w powszechnym używaniu będą już nie chemiczne akumulatorki,
lecz kondensatorki o makabrycznych pojemnościach kF czy nawet MF...

https://www.maritex.com.pl/elementy_pasywne/kondensatory/superkondensatory.html?gclid=CjwKCAjw14rbBRB3EiwAKeoG_5nnY52evxWhKeA_Fx7r13CXs1R1VCu2lKQdL4NMAyuxUaoJVjsbpRoCvggQAvD_BwE

  https://pl.wikipedia.org/wiki/Superkondensator

Może warto więc zaczekać z przerzutem na jony i polimery?

--
_._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.

  • Re: [PECET] [offtop] Akumulatory 18650 lub CR123, Eneuel Leszek Ciszewski <=