Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Tryb paranoidlany: czy dyskowi mogło się coś (złego) stać?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Tryb paranoidlany: czy dyskowi mogło się coś (złego) stać?
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Sun, 15 Jul 2018 17:25:30 +0200
Mam sobie dysk twardy 2,5 cala HGST w zewnętrznej obudowie USB 3. Po bezpiecznym usunięciu sprzętu i uśpieniu komputera mocowałem się z wtyczką kabla USB podłączaną do obudowy zewnętrznego dysku. Po odpięciu jej i podpięciu ponownie dysk wystartował - tzn. ruszył i talerze zaczęły wirować, ale nie zaświeciła się dioda aktywności dysku. Dysk w momencie startu trzymałem w dłoni do góry nogami i gdy zaczęły wirować to obracałem dysk w dłoni (wolno, jak się obraca kurczak na rożnie). Wiem, że to trochę paranodialne odczucie, ale czy mogło mu się coś stać podczas obracania? Czy mogło mu to zaszkodzić? Gdy usłyszałem wirowanie talerzy to po obróceniu go delikatnie położyłem na płaską powierzchnie, na której leżał, gdy wcześniej pracował...

K.

--
http://www.krystek.art.pl/