Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jaki repeater

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jaki repeater
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Fri, 6 Jul 2018 23:54:09 +0200

"m" 5b3fbcd3$0$586$65785112@news.neostrada.pl

Prąd jest rzadko w tym samym obwodzie na parterze i na piętrze.

Obwód nie jest istotny -- istotne są liczniki i zgodność fazy.
Problemem jest IMO cena PLC.

-=-

IMO bardzo dużo wysiłku trzeba włożyć w obecne WiFi, aby nie
łączyło wewnątrz budynku. ;) Ja teraz pomiędzy dwiema hybrydami
TpLinka mam dwa drzewa zasłaniające zupełnie widoczność (tym
bardziej nie ma mowy o czystości strefy Fresnela, czy choćby
o czystości połowy tej strefy) a łączność mam bezproblemową,
bezzwolnieniową, o ile nie ma zbyt wielu zakłócaczy -- 300
widocznych naraz nadajników WiFi to za dużo...

Topornym sprzedają takie:

  https://imagazine.pl/2017/08/22/tp-link-deco-m5-pierwsze-wrazenia-z-wifi-mesh/
  http://www.tendacn.com/en/product/nova%20mw6.html

cosie. :) Ja prawie ten sam efekt uzyskać mogę za 70 pln...

Prawie -- bo nieco większymi (niż kostki Tendy)
urządzeniami z zewnętrznymi antenami.

-=-

BTW -- uzewnętrznienie anteny to strata sygnału.
Powaga! Wmontowanie anteny do wnętrza urządzenia
zezwala na osiągnięcie zysku kilku (chyba ~5) db
bez łamania prawa.

-=-

Mając dom z działką można po prostu ;) postawić słup
(może być przy okazji oświetleniowym) z APkiem na
zewnątrz tego domu. Do APka można dorzucić zasilanie
solarkiem+akumulatorkiem/super_kondensatorkiem, aby
pozbyć się zupełnie przewodów, ale trzeba uważać,
bo niektóre urządzenia (przykładowo moje hybrydy)
nie zezwolą na jednoczesną pracę w ,,obu kierunkach''
z WPA2...

IMO teraz WPA2 staje się przeżytkiem, więc i niskie
jest ryzyko znalezienia okrojonego oprogramowania,
które nie zezwoli na ,,obosieczność'' z WPA2.

Czasami można wgrać inny/alternatywny soft.
(a czasami nie można)

Aby ominąć problem braku WPA2 w stosownym trybie, na
jednej hybrydzie mam APka klasycznego, a na przeciwnej
mam klasycznego APCka. Gdyby nie to ograniczenie, być
może pokusiłbym się o pozbawienie hybryd wszelkich
drutów; zasilanie dałbym ze Słońca, a sygnał -- z WiFi.

Solarki kosztują? Ołszeł -- ale zewnętrzny drut też jest drogi.
I drut kosztuje, i plącze się, i kosztuje mocowanie tego drutu...

-=-

Zazwyczaj największym problemem w WiFi jest przesterowanie
sygnału, lub wzajemne zakłócanie się urządzeń pracujących
zbyt podobnie -- powtarzalność seryjnej produkcji ma zły
wpływ akurat w takich zastosowaniach, bo każde urządzenie
pracuje dokładnie tak samo, zakłócając sąsiednie.

Oczywiście problemu tego nie ma, gdy każde urządzenie
pracuje na innym ;) kanale, ale że teraz wszędzie jest
agregacja kanałowa... ;)

Rozwiązaniem jest posiłkowanie się 5 Ghz -- z masą
szerokich kanałów luno rozmieszczonych...

--
_._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.