Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Termopady i odprowadzanie ciepła - czy one coś pomogą?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Termopady i odprowadzanie ciepła - czy one coś pomogą?
From: Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl>
Date: Fri, 25 May 2018 15:21:42 +0100
On 24/05/2018 23:15, Krystek wrote:

Ale wracając do zdjęcia nr 1, czyli dysku SSD położonego na kościach RAM-u, czy sądzicie - tzn. czy to pomoże - że warto nakleić termopady na RAM i na układy dysku SSD, by odprowadzić ciepło?

Gdzie dokładnie chcesz tam wepchnąć pady?
Z Twojego pytania wnioskuję, że chcesz je położyć na kościach a tego się nie robi. Pady wkłada się między dwie powierzchnie by umożliwić przewodzenie ciepła tam gdzie użycie pasty jest kłopotliwe.

Czy ktoś z Was korzysta z termopadów do odprowadzania ciepła z odsłoniętych układów elektronicznych? Czytałem test i np. do schładzania procków termopadów nie polecali...

I słusznie bo użycie pasty jest dużo efektywniejsze.

Dlaczego ten moduł SATA nie jest wetknięty bezpośrednio w gniazdo tylko wisi na przewodzie? Wiem, że oryginalnie montowanie są takie z gniazdem prostopadłym a ten jest równoległy, ale mimo to miejsca powinno być wystarczająco no taki montaż. I to byłby MZ najlepszy sposób montażu (dla modułu bo drugi HDD czy pełnowymiarowy SSD tak się nie zmieści).

W tej obudowie jedyne miejsce na dodatkowy HDD/SSD jakie znajdziesz to właśnie w obrębie RAM i pod koszem na HDD/SSD w miejscu na kartę miniPCIe - czasem da się tam upchnąć SSD bez potrzeby demontażu wentylatora co z wiadomych względów nie jest dobrym pomysłem.

MZ ten Optiplex FX160 to nie był dobry wybór na NASa, prędzej bym tego użył na HTPC.

--