Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Termopady i odprowadzanie ciepła - czy one coś pomogą?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Termopady i odprowadzanie ciepła - czy one coś pomogą?
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Fri, 25 May 2018 00:15:14 +0200
Mam oto taki komputerek jak na zdjęciu: <http://i64.tinypic.com/wr250.jpg> (tzn. ten ze zdjęcia nie jest mój, ale mam identyczny: DELL OptiPlex (FX) 160 (<http://euro.dell.com/pl/pl/corp/Komputery-stacjonarne/desktop-optiplex-160/pd.aspx?refid=desktop-optiplex-160&s=corp>)). Prosiłem znajomego (który nota bene zainspirował mnie tym swoim do szukania i zakupu takowego w celu stworzenia małego domowego NAS-a), by podesłał mi zdjęcia w jaki sposób upchał dysk SSD w obudowie, w której znajduje się już 2,5-calowy dysk HDD przytwierdzony do metalowej kieszeni.

Na jednym z forów w dyskusji o tym komputerku było zdjęcie - <https://lh3.googleusercontent.com/D6Nc9lca114x4hOb7cGaGWwedMiJoQPePZY3IJPQwpY=w1124-h831-no> - jednej z metod montażu dysku SSD, ale sprawdziłem u siebie i to jest takie trochę dopychanie kolanem. Ktoś inny pisał, że odkształciła się nieco obudowa (miękkie aluminium) i nie dało się dokładnie zasunąć tej pokrywy nad płytą główną.

Ale wracając do zdjęcia nr 1, czyli dysku SSD położonego na kościach RAM-u, czy sądzicie - tzn. czy to pomoże - że warto nakleić termopady na RAM i na układy dysku SSD, by odprowadzić ciepło?

Wczoraj robiłem drobne zakupy na Ali i zakupiłem taki zestaw termopadów - <https://www.aliexpress.com/item/100Pcs-10x10x0-5mm-Heatsink-Silicone-Thermal-Conductive-Pad-for-GPU-VGA-IC/32845236867.html> Majątku nie kosztowały, więc uznałem, że mogą się przydać.

Czy ktoś z Was korzysta z termopadów do odprowadzania ciepła z odsłoniętych układów elektronicznych? Czytałem test i np. do schładzania procków termopadów nie polecali...

K.

--
http://www.krystek.art.pl/