Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaka drukarka

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaka drukarka
From: Marek S <precz@spamowi.com>
Date: Sat, 19 May 2018 01:23:18 +0200
W dniu 2018-05-18 o 10:44, Trybun pisze:
Atrament czy laser? Potrzebne urządzenie wielofunkcyjne. Używanie praktycznie kilka razy w roku. W atramentówkach problemem są zasychające dysze. Jak sprawa wygląda z tym w laserówkach?

Osobiście wybrałbym laser. Nie wiem jakiej potrzebujesz - kolor/nie-kolor lecz w każdym z tych wariantów wybrałbym laser. Jest pewien hak - koszty zakupu tonera. Zwróć uwagę na dostępność zamienników nawet jeśli przewidujesz jednokrotną wymianę kartridżów. Sam drukuję niewiele, choć dużo więcej niż Ty planujesz. Zależało mi na dobrym odwzorowaniu koloru więc kupiłem OKI MC363. Nowe "małe" kartridże do niej to ok 1200zł!!! Dopiero po ponad roku używania pojawiły się chipy... choć też bardzo drogie w stosunku do innych modeli. Cena kartrydżów jest więc większa niż zakup drukarki ze starterami. W przypadku tego modelu starter to ok 30% oryginału. Taniej jest więc kupować nowe urządzenie gdy zużyje się toner w tym przypadku.

Co do samej eksploatacji... w laserówkach rozruch jest bardziej kosztowny niż wydruki. Przy skrajnie małych ilościach wydruków (jakie planujesz) nie ma to znaczenia. Toner startowy starczy Ci na wieki eksploatacji. Bębny i inne też się nie zdążą zużyć.

Drukarki atramentowe potrafią stwarzać problemy. Mam ich 3. Najgorsze jest U mnie urządzenie HP Photosmart Premium. Non-stop trzeba czyścić głowice. W połowie drukowania zwykłego czarnego tekstu potrafi "zaschnąć" i drukować szare litery i w paski. Natomiast Epson XP-860 nawet po miesięcznej przerwie wydrukuje wszystko. Tusz zamiennik/oryginał nie robią różnicy. Tak więc powstaje loteria modeli w tym przypadku.

--
Pozdrawiam,
Marek