On Sun, 22 Apr 2018 23:27:55 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:
> Zadzwonili do mnie z UPC, że chcą mi zrobić dobrze i wymienić modem.
> Najpierw (parę lat temu) dali jakiegoś Thomsona - shit straszliwy, nie
> dało się ustawić DMZ (tzn. ustawić się dało, ale nic z tego nie
> wynikało). Po awanturze zmienili na Cisco EPC3925 i działa stabilnie, ma
> wszystko, co potrzeba i co przy moim stanie wiedzy sieciowej, jestem w
> stanie wykorzystać. Ale teraz chcą mi dać Compala CH7465LG-ZG.
> Zwykle wyznaję starą zasadę serwisantów: Jak coś działa, to nie
> poprawiaj. No ale może rzeczywiście to jakieś cudo. Pogonić ich, czy
> przyjąć chlebem i solą?
Imho brać...
Nidawno walczyłem z tym problemem u znajomego, z tym, że u niego najpierw
podmienili a potem on mnie prosił, żeby go skonfigurować i okazało się, że
nie ma żadnych opcji typu DMZ, port forwarding itd.
Najpierw była konsternacja, potem kombinacja, a na końcu akceptacja :-)
Okazało się, że na życzenie UPC może zdalnie zmienić firmware na wersję dla
normalnych ludzi (nie dla idiotów) i wtedy wszystkie te funkcjonalności już
masz dostępne, trzeba im to tylko zgłosić.
Co do samego routera... akurat ten mojego znajomego pracuje 24/7 bo
streamuje radio internetowe i od zamontowania, czyli od ponad miesiąca nie
ma problemu ze zrywaniem połączeń czy spadkiem uplodu, działa jak na razie
bez ani jednego resetu.
Zatem... decyduj :-)
--
pozdrawiam
Roman Tyczka
|