Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Tablet PC i bootowanie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Tablet PC i bootowanie
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Mon, 09 Apr 2018 00:23:29 GMT
On 2018-04-07, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
> b) urzadzenie bootuje wyłacznie USB z EFI.
> c) jest bardzo mało linuxów Live z EFI
> d) co gorsza niezbedne jest EFI w wersji 32 bit mimo 64 bit procesora -
> oszczędności podobno, to jeszcze bardziej zawęża zakres poszukiwań

Chyba jest sporo. Wszystkie dystrybucje głowne, które instalowałem na
miniPC (praktycznie te same bebechy co w tabletach w nieco innej rzecz
jasna organizacji) były dostępne jako EFI. Sprawdzałem Fedorę, Minty,
x/l/ubuntu, Debiana, wszystko butowało bez problemu. Może ten tablet
jakoś istotniej się różni?

> g) ani jedna ze znanych mi dystrybucji Live do odzysku danych nie
> potarfi się skutecznie zabootować (a wszytkim trzeba podmieniać guba na
> wersję EFI32)

Ten problem z mojego doświadczenia nie wystepuje jak robisz instalacje
od zera, tj zanim, którykolwiek instalator się dorwie do babrania po
dysku, podsuwasz dziewiczą GPT. Wtedy nie trzeba cyrków z EFI32.

> Całośc eksperymentu 130zł. Myślę że nawet jak sie nie uda jest to
> zaskakująco ciekawe urządzenie. Jest kilka razy lepsze niż mój Asus
> eeepc z Atomem 240 :)

Dzięki za informację. Za 130zł to może sam się skuszę z ciekawości i
chęci pogrzebania.

--
Marcin