Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki laptop teraz kupic?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki laptop teraz kupic?
From: "Wojtek" <Woj@pl>
Date: Wed, 28 Mar 2018 12:41:52 +0200
Użytkownik "Marcin Debowski" <agatek@INVALID.zoho.com> napisał w wiadomości
news:QMJuC.48318$YP2.46151@fx21.ams1...
No to wejdz tu:
https://www.euro.com.pl/laptopy-i-netbooki,d3,przekatna-ekranu-cale-!15-7-:15-4-15-6,rozdzielczosc-ekranu!1920-x-1080-pikseli:14,l2:3:4,n2:9.bhtml
zaznaczylem Ci opcje:
- rozmiar ekranu 15" lub więcej
- rodzoelczość FHD (1920x1080/1200)
- RAM 8GB lub więcej
- SSD 240-260GB

posortuj sobie po cenie, zobacz co Ci się podoba i się pochwal.

Bardzo Ci dziękuję.

Wybrane tą drogą laptopy różnią się przede wszystkim procesorem
oraz grafiką, a także wersją Windows 10 oraz warunkami gwarancji.

W tym wątku pojawiły się wskazówki, że szybkość procesora jest
rzeczą mniej ważną z punktu widzenia szybkości całego komputera.
Nie wiem więc czym się kierować jeśli chodzi o wybór procesora.

Nie wiem także na co ma wpływ wybór karty graficznej. Czy na
jakość odtwarzanego filmu też? Część z tych filmów wymaga ode
mnie korzystania z napisów. Czy ich czytelność zależy od karty graficznej
komputera? Która karta z tego punktu widzenia byłaby najlepsza?

Czy wybór Win 10 Home zamiast Win 10 Pro powoduje jakieś istotne,
może w przyszłosci, ograniczenia?  Chodzi mi tu na przykład o wielkość
możliwego do zastosowania RAMu lub pojemność dysków zewnętrznych
lub kart pamięci widzianych przez system.

Najniższe ceny są dla mnie jak najbardziej do przyjęcia, z tym się liczyłem.
Mogę także zapłacić więcej, o ile będę przekonany, że warto.

Kol. Dominik wspomniał o stacji dokującej. Czy ona stwarza jakieś
ograniczenia, np. w szybkości?

I jeszcze jedno. Nie wiem jak to wyglada przy obecnych laptopach - na ile
możliwa jest jakaś rozbudowa. W moim starym laptopie wymieniłem
kiedyś HDD (było 160 GB, teraz mam 1 TB) i to właściwie było wszystko
co mogłem zrobić. Czy w ogóle warto jakąś rozbudowę rozważać -
na przykład powiększenie RAMu lub zmianę dysku na większy gdy już będą
tańsze?
To też jest mój nawyk z czasów komputera stacjonarnego. :-)

A'propos komputera stacjonarnego. Podczas pisania tego posta
przyszedł news od Kol. RadoslawaF. Komputer stacjonarny wymaga
więcej miejsca. Jestem szczęśliwy, że już nie zajmuje mi miejsca.

Pozdrawiam
Wojtek