Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Zmniejszenie mocy PC

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Zmniejszenie mocy PC
From: Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl>
Date: Sat, 10 Mar 2018 21:54:37 +0100
Cześć.

W poprzednim watku wyszlo na to że Atomy nie wyrabiają pełnego 100BM/s w sieci.

Rozglądam się za czymś co wyrabia.

Jedyna mozliwością jaką mam aby zblizyc sie do poboru mocy przez Atoma jest underclocking normalnego CPU.

Sprawdzilem ile w ten sposób dam rade obciąć na kilku zabawkach które mam w domu. Tak się składa że to wszystko AMD.

Niewiele.

Taki na przykład AMD 64 x2 4000+ zkręcony najniżej jak się da zmienia pobór mocy z 70W na 50W. Liczone od strony zasilacza, płyta nie zawiera żanych peryferiów.

Kiepsko i to bardzo.

Pytanie więc brzmi: jaka platforma powinna dać rade zjechać absurdalnie nisko i jeszzcze być rozsądnie tania? Nie mam żadnego C2D do zabawy wiec nie wiem ile dam rade uciąć z poboru mocy. Nie mam tez ix aby to sprawdzić.

Teroetycznie lezy mi nieuzywany G4400, ale nie mam wolnej płyty. Płyty LGA1151 zaś są drogie. Ponadto procesory z tej serii chyba uniemożlwiają manipulowanie mnożnikiem.

Może inne pytanie: która seria ix będzie łatwo odkręcalna i nie będzie zawierała zabezpieczeń przed manipulowaniem? Zakładam że jak wsadze jakiś powiedzmy i3 z pierwszych generacji, ze zmniejszona czestotliwością to i tak bedę szybszy od tego Atoma. Pozostaje nieasne ile CPU+Płyta zje energii w najmniejszym możliwym taktowaniu, jak widze na przykładzie starych płyt pod AMD to niewiele można ugrać.

A może istnieją "normalne" płyty ATX do których mozna wsadzić procesory z laptopów (jakieś z serii C2D?). Płyta laptopowa odpada z powodu braku portów sata i ogólnej upierdiwości w używaniu.