Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] najtańsza płyta pod E8400

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] najtańsza płyta pod E8400
From: "zhbick" <nie@podam.tu>
Date: Fri, 23 Feb 2018 23:57:02 +0100
Użytkownik "Saiko Kila" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:18q8r991le6iu.dlg@saikokila.pl...

Szczerze to uważam, że nieużywana płyta z tego okresu jest więcej warta
niż cały komputer (w sensie płyta używka z pamięciami i ewentualnie
procesor). To się najbardziej psuje i zużywa. Używka prawie na pewno
będzie miała jakiś feler, a nówka niekoniecznie.

Generalnie płyty padały mi rzadko, o ile z chłodzeniem wszystko było ok i nie wkładałem jakiegoś najmocniejszego procesora do mobasa z badziewną sekcją zasilającą. Zimne luty to raczej zonk popularny w kartach graficznych. IMO częściej padają topowe płyty "gamingowe"

Przy okazji, to nie wiedziałem że E8400 jest takie tanie. To całkiem
szybki procek.

No właśnie wydajność/cena nie do pobicia :)
spokojnie ciągnie w każdej przeglądarce film z YT w 1080 30fps lub 720 60fps (obciążenie ~80% w Win7 i Linux Mint XFCE)

dla porównania sprawdziłem Semprona 1,9GHz AM2 (360p z niewielkimi zacięciami), antycznego Athlona 64 3200+ (240p) i Pentium D 840 (ten dwurdzeniowiec nie poradził sobie nawet z rozdzielczością 144p). O dziwo na tym Pentiumie najżwawiej chodziły systemy operacyjne i miał najmniejsze obciążenie w Idle pod Win7.