Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] zakręci, zatrzyma, kręci dalej...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] zakręci, zatrzyma, kręci dalej...
From: geos <geos@SPAMPRECZ.autograf.pl>
Date: Tue, 16 Jan 2018 14:52:58 +0100
On 2018-01-16, geos <geos@SPAMPRECZ.autograf.pl> wrote:
złożyłem swój pierwszy stacjonarny na CPU intela. reakcja na włączenie
zasilania:
a) uruchamia się na sekundę-dwie
b) wyłącza się na sekundę
c) włącza się ponownie
głośniczek dźwięku nie wydaje. obrazu brak.

coś jest walnięte/niekompatybilne. spotkaliście się z takimi objawami?
co to może być? wszystko intelowskie pieruńsko drogie i chciałbym zacząć
diagnostykę (= zakup innej części) od najbardziej prawdopodobnego
scenariusza uszkodzenia/niedopasowania.

Tak, ale objawy zależą MZ od płyty i są niespecyficzne. To może być
wszystko zaczynając od źle włożonej karty, poprzez źle włożoną pamięć lub
uszkodzenia cpu, pamięci, karty.

Jak chcesz to diagnozować to wywal wszystko co nie jest niezbędne, usuń
wszystkie karty rozszerzeń (za wyjatkiem graficznej o ile jest
niezintegrowana), zostaw pojedyńczą kość pamięci (chyba że stara płyta i
musi mieć do pary), odłącz dyski etc. etc. i wtedy testuj. Jesli nadal
bedzie upa to zamień kość pamięci na inną, a potem wstaw w inny "bank".

dzięki Panowie za odpowiedzi. czy na podstawie tych zachowań (poprawna reakcja na zasilanie) można z dużym prawdopodobieństwem wykluczyć procesor czy też nie bardzo? w AMD jak był walnięty procek to po prostu płyta włączała się po włączeniu zasilacza tj. bez naciskania przycisku power. nie wiem jednak czy to ogólna reguła czy tylko moje doświadczenie.

pozdrawiam
geos