Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] bezprzewodowa kamera usb

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] bezprzewodowa kamera usb
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 13 Jan 2018 02:34:14 GMT
On 2018-01-12, Roman Tyczka <noemail@because.no> wrote:

> Trochę niefortunnie założyłem, że pisząc VoIP masz na myśli klienta SIP, a
> skype nim nie jest. Ale widzę, że Liphone już tak. Jak się sprawuje?
> Polecasz?
> Szukam jakiegoś dobrego klienta SIP.

Szukam od przynajmniej pół roku alterntywy dla Skype. Niestety, jako
punkt odniesienia mam Skype sprzed przejęcia i zniszczenia tego kiedyś
świetnego komunikatora przez walec mikrosoftu i nic jak dotąd się nie
równa.

Problem jest taki, że to musi być wieloplatformowe, bo ja jestem
linuksiarz a moje kółko socjalne już niekoniecznie.

Linphone jest tak sobie działającą alternatywa ale kuriozum polega na
tym, że o ile działa mi tam SIP od innych operatorów (np. localphone i
callcentric), to nie mogę uzyskać połączeń na samym SIPie oferowanym
przez Linphona. W tej chwili stosuję go jako połączenie SIP na bramkę
do telefonu (u operatora) i nie mam tu za dużych zastrzeżeń.

Wideo-połączenia teoretycznie powinny dziaać, ale jak wspomniałem nie
jestem w stanie dojść do ładu z konfiguracją natywnych sipowych kont.
Podejrzewam, że bruździ moja dość skomplikwana struktura sieci lokalnej
i musiałbym kombinować z serwerami stunt i podobnymi rzeczami.

--
Marcin