Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] czym kleić radiatory do kości pamięci?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] czym kleić radiatory do kości pamięci?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 9 Dec 2017 02:24:44 +0000 (UTC)
On 2017-12-08, JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:
> Dzięki! Brakowało mi właśnie słów kluczowych do wyszukania. Na przykład
> tutaj:
>
> https://tinyurl.com/yd2fcuvw
>
> też taśma 3M, ale 9884A. Jak sprawdziłem, to jest to po prostu zwykła
> taśma z klejem odpornym na temperaturę. Słowa nie ma o właściwościach
> termoprzewodzących, można się trochę naciąć jak nie wiadomo jakiej
> konkretnie taśmy szukać.

Zgadza się, to nie to co trzeba.

Ten cement z ali, 1.7W/mK to też raczej "na zawsze". Nic łatwo
usuwalnego nie będzie miało ciągłej, dopuszczalnej pracy w 200C.

> Tylko nie wiem czy to będzie pracowało dobrze gdy radiator nie będzie
> dociskany do pamięci/procesora. Jakie są Wasze doświadczenia?

Nie będzie. To działa na zasadzie, że jest stałe i miękkie w temp.
pokojowej a zaczyna płynąć w podwyższonej. Zakładasz pada, dociskasz
radiator, temperatura rośnie, pad zamienia się w ciesz która wypełnia
nierówności a nadmiar jest wyciskany po bokach.. Innymi słowy, będzie
Ci trzymać na zimno :)

--
Marcin