Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] czym kleić radiatory do kości pamięci?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] czym kleić radiatory do kości pamięci?
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 8 Dec 2017 09:46:31 +0100
W dniu 2017-12-08 o 07:29, JaceK pisze:
On 2017-12-07, JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:
Znalazłem taką taśmę:

https://pl.aliexpress.com/item/5m-10m-25m-Roll-8mm-10mm-12mm-Width-Double-Side-Thermally-Conductive-Adhesive-Tape-for-SMD/32812832395.html

W parametrach napisali, że ma 1.2W/mK. Może spróbuję. Bo te kleje
epoksydowe to chyba później trudno odkleić, czy się mylę?

Nie kupowałbym tego. Nawet jeśli to ma 1.2W/mK (w co watpię) to pewnie
po tygodniu odpadnie. Jest powód dla którego te tasmy 3M 0.6W/mK są
takie drogie. Te 0.17 na alegro to też 3M, ale tania wersja. Nawet
Chińczycy do swoich tanich radiatorów często dodają 3M'ki. To są
miekkie, "płynące" tasmy, które wypełniają nierównosci powierzchni.

Poszukałbym oryginalnych 3M, na tym samym ali lub ebayu (np. po 3M 8810).
Powinno się coś znaleć w kawałkach co nie zabije cenowo.

A klej epoksydowy, tak, raczej przyklei "na zawsze".

Dzięki! Brakowało mi właśnie słów kluczowych do wyszukania. Na przykład tutaj:

https://tinyurl.com/yd2fcuvw

też taśma 3M, ale 9884A. Jak sprawdziłem, to jest to po prostu zwykła taśma z klejem odpornym na temperaturę. Słowa nie ma o właściwościach termoprzewodzących, można się trochę naciąć jak nie wiadomo jakiej konkretnie taśmy szukać.

Tutaj natomiast jakiś klej 1.2W/mK, ale jest również przewodzący prąd, czyli odpada:

https://tinyurl.com/yamo6sve

A może taki pad termiczny 0.5mm, 6W/mK?

https://tinyurl.com/yagqr63f

Tylko nie wiem czy to będzie pracowało dobrze gdy radiator nie będzie dociskany do pamięci/procesora. Jakie są Wasze doświadczenia?

JaceK

Używałem taśmy Akasa, kod AK-TT12-80 EAN 4710614527409
Co prawda, to kleiłem tylko mniej ważne elementy, jak np. tranzystor mocy w ekspresie do kawy czy radiatory w Raspberry Pi 2 (bo fabrycznie w ogóle nie ma) - ale wygląda, że działa prawidłowo. Nawet trzyma duży żebrowany radiator na małym procesorze do góry nogami, w innym miejscu bokiem. Radiatory bywają gorące.

Taśma wg specyfikacji ma 0,9W/mK.

--
Pozdrawiam.

Adam