Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] wzbudzanie komputera po powrocie zasilania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] wzbudzanie komputera po powrocie zasilania
From: "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl>
Date: Tue, 5 Dec 2017 22:34:08 +0100
UPSY`y jeden za drugim i dopiero zasilacz nr1 (nieeleganckie ale działa)
najpierw czerpie sie pierwszy potem drugi
Zasilacz nr2 do sieci bezpośrednio

tak czy inaczej nie wiem czy to zadziała, bo jak wpinam dwa zasilacze do jednego UPS'a to ma OverLoad
Za slaby UPS, w serwerach zasilacze pracują jednocześnie, jak padnie jeden na drugim rośnie obciążenie, jak wpinasz oba, to pobór jest jak przy jednym zasilaczu(może nieco wyższy).
No chyba ze jest cos skopane.

W biosie ustaw Last state lub Power ON. - czy jak to sie u Ciebie nazywa

musiał by być Power On, bo last state jest Shutdown (elegancko zainicjowany przez UPS)

Racja

poza tym to też nie do końca tak chyba powinno działać jak piszecie, bo sytuacja wygląda następująco:
mamy zasilanie - szystko ok
pada zasilanie - ups przełacza na baterie - komputer działa normalnie
wraca zasilanie - ups przełacza siena prace z sieci - komputer działa normalnie sytuacja o której wy piszecie byłaby gdyby ups wyjechał baterię do zera i się wyłączył, wówczas powrót zasilania (w zależności od konfiguracji upsa) powoduje nowe podanie fazy na >wyjściu i na to ewentualnie może zareagować BIOS

Racja

(który paradoksalnie chyba jest mocniejszy - ma nowsze baterie)
Moc ups`a zależy od mocy przetwornicy, baterie/akumulatory maja wpływ na czas podtrzymania.

i tu raczej oczekiwałem czegoś w stylu wake on RING (tak było dawniej w czasach RS232), czy wake on USB (wake on keyboard, mouse) nie wiem co ten ups może symulować
Po ponownym przemyśleniu :), stwierdzam ze masz racje, gdyż mamy czysty shutdown, jak ups jest nieobciążony(bo komputer sie wyłączył) to może długo chodzić na resztkach baterii. Płyta ma cały czas zasilanie, nie stwierdza jego zaniku przez co funkcja power on after power lost ma prawo nie zadziałać

Ale wybudzanie z USB powinno działać - może cos trzeba poustawiać w oprogramowaniu oraz biosie serwera.

Zrób Taki test na jednym zasilaczu potem na obu:
0 włączona funkcja power on after power lost
1 . czysty shutdown
2. wyjmij wtyczkę z zasilacza i odczekaj 10 sek
3. włóż wtyczkę do zasilacza

Czy komputer ruszy ?

BUNIEK