Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] wzbudzanie komputera po powrocie zasilania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] wzbudzanie komputera po powrocie zasilania
From: MarkPunk <markpunk@poczta.fm>
Date: Tue, 5 Dec 2017 05:42:05 -0800 (PST)
jest serwer, który mam dwa redundantne zasilacze

każdy zasilacz wpięty do osobnego UPS'a

jeden do APC Smart 1000VA, podłączony przez USB, zainstalowany PowerChute

drugi do innego bez podłączonego 'sterowania'

i teraz tak, brakuje prądu, UPS 1 gdy spadnie poziom baterii wysyła elegancki
shutdown

komputer się wyłącza ale po powrocie prądu nie wstaje :(

tu pojawiają się dwa potencjalne problemy

1. UPS 1 nie wysyła żadnego sygnału wzbudzającego komputer z stanu wyłączenia
2. zasilacz 2 myśli, że cały czas ma prąd (bo UPS 2 podaje), komputer jest
wyłączony 'bo tak miało być'

jak to ugryźć by po powrocie zasilania na wejściu UPS 1 był wysyłany jakiś
sygnał wzbudzający

nawet jeśli w BIOS'ie mam ustawione włączanie serwera po utracie zasilania to
to się nie dzieje, bo drugi zasilacz działa i 'wydaje mu się', że prąd cały
czas jest.