Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Samorozładowanie Laptopa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Samorozładowanie Laptopa
From: Marek S <precz@spamowi.com>
Date: Thu, 23 Nov 2017 20:48:32 +0100
W dniu 2017-11-23 o 11:03, elmer radi radisson pisze:

Takze chyba nie ma co winic tego modelu, najwidoczniej mimo
wylaczenia lapsa, jakies obwody potrafia podjadac prad. Moze np.
jakies podtrzymanie, np. czesc z tego isc na doladowywanie
akumulatora RTC.

No ale aż 2800mAh / 14 dni? A czasem 0? I to bez stanów pośrednich?
Wydaje mi się to podejrzane.

Robię jeszcze eksperymenty przez ostatnie dni. Za wcześnie na jakiekolwiek wnioski. Mam pewien trop. Otóż zainstalowałem system od zera bez instalowania żadnych laptopowych dodatków. No i nie obserwuję drenowania baterii. Powinienem zostawić go na dłużej. Ale mimo to zaczynam przypuszczać, że winę ponosi za to program do zarządzania ładowaniem. Mam na myśli ten, który pozwala np. zdjąć tryb ochronny akumulatora w celu naładowania go do 100%. Z pewnością jest on wadliwy ale nie wiem jak bardzo to rzutuje. Np. sam z siebie przestawia się na 100% po rozładowaniu. Powoduje też, że akumulator nie chce się ładować po taki rozładowaniu wyświetlając komunikat, że jest on podróbą. Bez zastosowania pewnej sztuczki jaką odkryłem nie byłoby możliwe używanie akumulatora już nigdy.

--
Pozdrawiam,
Marek