Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Malutki PC z dwoma dziurkami RJ45

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Malutki PC z dwoma dziurkami RJ45
From: sczygiel@gmail.com
Date: Mon, 4 Sep 2017 23:16:54 -0700 (PDT)
W dniu wtorek, 5 września 2017 07:18:14 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:

> sam wlasnie napisales ze obudowa nic tu nie pomoze jezeli nie bedzie
> pyloszczelna a ekran w routerze zwykle malo potrzebny jest
>
> jedyny minus stosowania starego laptopa jaki mi sie nasuwa to stosunkowo
> duzy pobor mocy w porownaniu do dedykowanych rozwiazan

Ale jak sie wstawi dysk do routerka to pobór prądu wzrasta.
Róznica w poborze prądu jakas tam jest I niby laptop zuzyje więcej ale w
praktyce to mocno zalezy czy OS na takim laptopie ma ustawione dobrze opcje
speedstep cpu i tym podobne.
Róznice nie są tak drastyczne jesli weźmie sie to pod uwage:
https://www.extremetech.com/extreme/188396-the-final-isa-showdown-is-arm-x86-or-mips-intrinsically-more-power-efficient/2
No, troche zalezy czy drastyczna róznica to 5vs10W (czyli 5W) czy patrzymy ze
to jednak 100%.
 5W w ciagu roku to jakieś 25pln w koszcie energii elektrycznej.
Dodanie dysku do laptopa czy routera daje nam własnie okolice tych 5-10W
wodatkowo.

Na moje oko róznice są kosmetyczne a jednak mozliwośc bezproblemowej migracji
na coś innego jak aktualny setup nam padnie są sporo lepsze dla laptopa.

Przerabialem temat z maliną. Padła i okazalo sie ze wymiana na kolejną to w
praktyce 100pln a moc obliczeniowa mizerna, ramu malo itp...