Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] zgubiła się pamięć RAM

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] zgubiła się pamięć RAM
From: Krycha <kkrycha@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 1 Sep 2017 20:25:29 +0200
Witam wszystkich.

Komputer:
płyta główna Asus A8N-VM CSM VGA (nVidia GeForce 6150+nForce 430).
Dodana, poza płytą, nvidia Geforce 210.
Procesor Venice/Socket/939/oem

Mam RAM-u - 4 GB pamięci operacyjnej, 4 sloty po 1 GB.
Bios  widzi  tylko 2992 MB (System Memory usable size 2992 MB.)
Kiedyś widział trochę mniej jak 4 MB.
ponieważ coś wolniej zaczął działać zainteresowałam się RAM-em.
Zdziwiło mnie, że mimo 4 modułów po 1 MB widzi mniej niz 3.

Pomyślałam, że coś nie tak ze slotami lub modułami pamięci, wymieniłam na inną czwórkę. Otworzyłam więc skrzynkę, wyjęłam 4 moduły Kingston po 1 GB, przeczyściłam pędzlem sloty i wydmuchałam kurz
i włożyłam 4 moduły Buffalo Select po 1 GB, których styki przetarłam.
I niestety Bios nadal widzi 2992 MB,

Nie pozostało mi co innego sprawdzać po jednym slocie, bo być może któryś jest felerny.

Sprawdziłam sloty i jak dla mnie sytuacja dziwna.
Mam dwa sloty czarne i dwa niebieski, nie wiem czy to jest istotne.

Najpierw wyjełam pamięć ze slota brzegowego czarnego.
Bez zmaian, nadal Bios widzi 2992 MB.
Ucieszyłam się, że za pierwszym razem trafiłam w nieczynny slot.
Wyjęłam kolejny moduł, sąsiedni, Bios widzi 2048 MB. Ok.
Włożyłam poduły pamięci w puste sloty pamięci, zamieniając je miejscami
i wyjęłam moduł pamięci z zewnętrznego slotu niebieskiego.
Sprawdzam, Bios widzi 2992 MB. Dziwne, czyli brzegowy slot czarny widzi jednak włożoną do niego pamięć.
Cztery moduły w slotach, Bios widzi nadal 2992 MB.
Przyczyna "nie widzenia" pamięci leży gdzie indziej.

Ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem?
Ktoś coś mi poradzi?

Pozdrawiam Krycha.