Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Rozbudowa RAM-u w starym PC - co poszło nie tak?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Rozbudowa RAM-u w starym PC - co poszło nie tak?
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Date: Wed, 16 Aug 2017 21:23:28 +0200
W dniu 2017-08-16 o 20:38, Atlantis pisze:

Ostatnio wpadły mi w ręce dwa moduły DDR PC3200 po 1GB. Nie mając dla
nich lepszego zastosowania postanowiłem włożyć je do tego zabytku,
zastępując dotychczasowe moduły 512MB i 256MB.

Skąd założenie że te nowe są sprawne?

Komputer się nie uruchomił. Zaczął wydawać z siebie cykliczne, długawe
piski - oznakę problemów z pamięcią. Zacząłem przekładać pamięci między
gniazdami. Wniosek: stare są widoczne gdziekolwiek ich nie zainstaluje.
Nowych nie widać w żadnym slocie - komputer piszczał, bo nie widział RAM-u.

Specyfikacje z sieci mówią, że płyta obsługuje do 2GB RAM-u w trybie
DDR400 i 3GB w trybie DDR333.

A nie że obsługuje tylko jedne lub drugie?

http://abit.ws/page/uk/motherboard/motherboard_detail.php@pMODEL_NAME=NF7-S2&fMTYPE=Socket+A

Ktoś domyśla się co mogło pójść nie tak?

Sprawdź te nowe pamięci czy są sprawne.
Sprawdź w instrukcji czy płyta je obsłuży? (jedno i dwustronność,
współpraca z wyrobami AMD).

Aktualizacja BIOS-u pomoże?

Marne szanse ale kto wie.

Pozdrawiam