Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki tryb SATA?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki tryb SATA?
From: "ggs" <ggs_@_konto.pl>
Date: Fri, 28 Jul 2017 17:55:44 +0200
"JaNus" <bez@adresu> wrote in message
news:597a85d6$0$644$65785112@news.neostrada.pl...
> Usiłowałem na swym Dellu dodać (jako alternatywny do W-10) stareńkiego
> Win-XP (co się nie powiodło). A ten archaiczny XP nie obsługuje
> niektórych ustawień SATA, i aby zrobić instalację, to przełączyłem w
> BIOS-ie ten SATA na ustawienie "Legacy". Acz jak ten cymbał zaniedbałem
> rzeczy banalnej: zapamiętania tego, jakie było ustawienie tej opcji
> pierwotnie. A do wyboru jest:
>   [ ] RAID Autodetect / AHCI
>   [ ] RAID Autodetect / ATA
>   [ ] RAID On
>   [x] Legacy

Bez żadnego problemu na XP uruchomisz natywne SATA (czyli AHCI) pod warunkiem
podania sterownika , którego XP "fabrycznie" wbudowanego nie ma w odróżnieniu
od nowszych Windowsów.

Kłopotliwe mogą być jednak najnowsze chipsety lecz +/-  kilka lat wstecz
powinno działać na XP.

Mówiąc o Intelu ostatnim pewnym driverem jest Intel RST 11.2.1006.
Żadnej kaszany w plikach nie bedzie.