Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Dysk do peceta "retro"

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Dysk do peceta "retro"
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Wed, 28 Jun 2017 08:13:16 +0200
Leży u mnie dwudziestoletni komputer procesorem Cyrix 6x86. Ze względów
czysto sentymentalnych (to był mój pierwszy pecet) zacząłem go jakiś
czas temu przywracać do stanu używalności.
Chwilowo rolę dysku twardego pełni 4GB karta CF. Jednak wiadomo, że przy
niewielkiej ilości RAM-u (64 MB) swap ją w końcu zabije. Do tej pory się
to jeszcze nie stało chyba tylko dlatego, że komputer jest stosunkowo
rzadko odpalany.
To samo można też chyba powiedzieć o modułach "disk on module" z
układami flash Samsunga, stosowanymi m.in. w prostych terminalach.
Szukam więc jakiegoś innego rozwiązania.

Próbowałem zastosować nośnik Microdrive (mały dysk twardy w formacie
karty CF), niestety testy wykazały, że jest on potwornie wolny i bardzo
mocno spowalnia system. Dokładnie ten sam problem występował na dwóch
testowanych przeze mnie egzemplarzach. Nie udało mi się nawet zastosować
go w roli dodatkowego dysku (system na CF, swap na Microdrive) - system
wyraźnie mulił. Chyba nawet bardziej, niż przed laty, na oryginalnym
dysku IDE 2GB. :)
Wygląda na to, że tego typu nośnik będzie dobry do reanimowania Amigi
albo jakichś starszych, DOS-wych PC. Tutaj się nie sprawdził...

Spróbowałem jeszcze jednej opcji - laptopowy dysk ATA 40 GB, podłączony
przez przejściówkę. Tutaj niestety okazało się, że BIOS nie jest w
stanie wykryć go w całości i widzi jedynie 8GB.

Ktoś ma jakiś pomysł?