Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)
From: gof@somewhere.invalid (Adam Wysocki)
Date: Tue, 27 Jun 2017 10:29:18 +0000 (UTC)
Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:

> No to kupuję. Dzięki! :)

Kupiłem. To prawda, że SMART działa. Niestety wygląda na to, że
przejściówka ciągnie 12V z zasilacza, ale 5V już z USB, i to bez żadnego
ograniczenia - ile dysk weźmie, tyle przejściówka pociągnie z USB. W
szczycie pokazywało mi 710mA.

http://www.chmurka.net/r/przejsciowka-sata-usb.jpg

Efekt - dysk się uruchomił, ale podczas transferu wyłączał, w logach tylko
"reset high-speed USB device number 97 using dwc_otg" i transfer poniżej
10MB/s. Po podłączeniu tego mierniczka spadek na nim był tak duży, że dysk
w ogóle się nie uruchamiał - tzn. próbował, rozpędzał się trochę, stuknął
głowicami i znowu.

Także albo potrzebuję dwóch zasilaczy w obudowie i huba aktywnego, albo
trzeba szukać dalej - zależy mi na przejściówce, która sama wytworzy 5V
z zewnętrznego zasilania i nie obciąży USB. Wtedy muszę zapewnić tylko
12V, jakieś małe źródło 5V (z 1.5A) do raspi i podpiąć USB bezpośrednio
do raspi (tak naprawdę docelowo Beaglebone, ale testuję na raspi).

Chiński chłam za 20 zł (wszystkomający - tzn. SATA, IDE 3.5, IDE 2.5)
bierze z USB 140mA, reszta idzie z zasilacza (podwójnego 12V i 5V) i
wyciąga 30MB/s (na raspi 3, na pececie pewnie byłoby więcej). Tylko
ona z kolei niestabilna jest i się rozłącza z USB, chcę coś porządnego.

Chyba żeby rzeczywiście ten Unitek po zapewnieniu "silnego" 5V zachowywał
się dobrze i stabilnie, to wtedy przeboleję tą konieczność zapewnienia mu
tego 5V, chociaż komplikuje mi to konstrukcję, a miejsca w obudowie
mało... jeszcze to przetestuję.

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]