Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)
From: gof@somewhere.invalid (Adam Wysocki)
Date: Tue, 20 Jun 2017 11:22:21 +0000 (UTC)
Hej,

Szukam przejściówki USB 2.0 - SATA (może być i 3.0, ale teraz mam porty
2.0).

Jedna, którą mam:

https://archiwum.allegro.pl/oferta/adapter-usb-2-0-dysk-hdd-sata-ide-2-5-3-5-cd-dvd-i5577288977.html

To tania chińszczyzna, niestabilna, zasilacz gówniany (od razu się
spalił), ale jak działa, to działa dobrze - czyta 30 MB/s, obsługuje
SMART-a.

Drugą mam w lepszym wykonaniu:

https://archiwum.allegro.pl/oferta/ak274-adapter-usb-3-0-do-sata-3-5-2-5-dysk-hdd-i5910645307.html

Ale to gówno w ładnej obudowie - czyta 10 MB/s, nie obsługuje SMART-a, nie
przepuszcza komend SATA bezpośrednio do dysku (przez co nie mogę z systemu
zarządzać usypianiem dysku ani co gorsza go wyłączyć, przejściówka sama
usypia dysk, jak nie ma aktywności).

Czytałem dobre opinie o Ankerze, ale to jest nie do dostania w Polsce, a
Amazon nie chce wysłać do Polski. Z kolei na eBayu cena wysyłki to 3x cena
przejściówki, a nie będę płacił 80 zł za przesyłkę, więc też odpada.

Zależy mi na przejściówce, która:

1. Obsługuje tylko SATA (nie potrzebuję IDE)
2. Wpina się bezpośrednio w dysk (a nie kablem), tworząc zwartą
konstrukcję
3. Podaje zasilanie na dysk (a nie tylko dane, a zasilacz osobno)
4. Ma wejście na zasilacz 12V (lub 5V, ale to raczej niespotykane)
5. Obsługuje SMART-a i polecenia SATA bezpośrednio do dysku
6. Nie usypia dysku, gdy nie jest aktywny (to się wiąże z pkt 5...)
7. Chodzi pod Linuksem (ale raczej każda powinna)
8. Jest szybka po podłączeniu do USB 2.0 (30 MB/s wystarczy, 10 MB/s
to za mało)
9. Jest solidna i nie jest chińską tandetą, która padnie po miesiącu
10. Ma sprzętowy kontroler SATA a nie software'owy (nie wiem niestety jak
to sprawdzić)

Możecie coś polecić?

Dodatkowo: czy ktoś ma Uniteka Y-1039B i może sprawdzić, czy ta
przejściówka obsługuje SMART-a (np. pod Linuksem: smartctl -a /dev/sdX)?

Chyba że ktoś wie, gdzie można dostać to...

https://www.amazon.com/Anker-Converter-Adapter-Cable-included/dp/B005B3VO24/

Amazon nie wysyła do Polski, na Aliexpress nie ma, na eBayu najtańsza
opcja to $8.46 (coś za tanio) + $18.75 shipping (i mam mentalne opory
przed płaceniem tyle za wysyłkę, tym bardziej że cena jest zbyt tania w
porównaniu z Amazonem, więc może być podróbka) :(

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]