Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)
From: sczygiel@gmail.com
Date: Fri, 23 Jun 2017 14:41:02 -0700 (PDT)
W dniu piątek, 23 czerwca 2017 16:50:13 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

> Moje tyle nie mają... ale kiedyś mogą mieć. Może być z tym problem? Czemu?

Niektóre obudowy/kontrolery nie maja odpowiednio szerokich liczników. Kolejna
odmiana problemów z adresowaniem powierzchni dysków.
I jak zwykle dziwne jest dla mnie że juz pierdylionowy raz sie przewracamy
przez ten sam problem. Ale to na kiedy indziej ;)

http://www.pcworld.com/article/235088/everything-you-need-to-know-about-3tb-hard-drives.html

Feler z tym jest taki ze jak kupisz dysk np. 2,7TB i do takiej obudowy wsadzisz
to ona widzi rozmiar modulo 2,2TB czyli z takiego dysku zobaczysz jakieś
400-500GB!
Do tego jak go tak uzyjesz to po wsadzeniu w dzialajaca obudowe albo po
podpieciu do komputera to dane moga nie byc widoczne bo zostana niejako
przsunięte na dysku.

To akurat nie jest reguła ale warto miec to na uwadze przy wybieraniu
kontrolera i czytac czy producent pisze explicite jakie dyski wspiera.