Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Zasilacz w "piwnicy"

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Zasilacz w "piwnicy"
From: PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl>
Date: Mon, 22 May 2017 21:46:10 +0200
Czołem. W pewnej obudowie PC zasilacz był na dole i ciągnął powietrze spod spodu. Niestety, perforacja w obudowie dosyć radykalnie przesłaniała wlot zasilacza, a do tego fabryczne nóżki były niskie. W efekcie zasilacz pod obciążeniem ledwie powyżej 50%, zwyczajnie dusił się, wyjąc upiornie wiatrakiem. Już miałem skroić większą perforację w obudowie i rzeźbić wysokie nogi / kupować nowy zasilacz, gdy okazało się że obecny zasilacz da się zamontować odwrotnie, tj. wiatrakiem do góry, tak by brał powietrze z *wnętrza obudowy*. I nastała cichość, obciążony zasilacz w ogóle nie jest słyszalny. I tu pytanie - czy wszystkie obudowy mają taką opcję montażu zasilacza ? Jakie są plusy dodatnie i plusy ujemne takiego rozwiązania ? Wlot z zewnątrz powietrza jest, choćby w bogato perforowanym panelu bocznym obudowy, ale nieco wyżej zasilacza jest grafika z TDP rzędu 120 W.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem