Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] NAS ale jaki?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] NAS ale jaki?
From: "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl>
Date: Sun, 30 Apr 2017 12:34:56 +0200
Kurde Chłopaki!
powiedzcie koledze czy istnieją jakieś NASy do których można by wwalić 10 dysków 6TB i który będzie widoczny w kompie jako dysk?

Oczywiście, ale zależy co chcesz osiągnąć.

1: ISCSI
NAS posiada przestrzeń dyskową której całość lub cześć udostępniasz po ISCSI, komputer to widzi jak zwykły dysk. Takich zasobów można wystawić wiele do wielu komputerów (taki centralny Storage)

Zależnie od klasy NAS`a możemy uzyskać sporo IOPS, ale transfery są organiczne przepustowością sieci. Na NAS`ie może być RAID wiec taki dysk jest odporny na uszkodzenie dysku R1,5,10 itd nie dotyczy JBOD i R0.

2: Pudełko z RAID na USB 3.0 (nie testowałem, ale widziałem działające)
Konfiguruje sie kilka dysków w RAID 0,1,5,10 - i podłączasz jak zwykłą kieszeń do komputera. - wydajność USB3.0 czyli bliska dysku podpiętego po SATA - przenoszalność (choć skrzynka na np 4 dyski super mobilna nie jest. ale da radę).

BUNIEK