Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Coś mniejszego niż eeepc

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Coś mniejszego niż eeepc
From: sczygiel@gmail.com
Date: Wed, 26 Apr 2017 11:22:02 -0700 (PDT)
W dniu środa, 26 kwietnia 2017 18:02:14 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
napisał:

> Może wyjasnie: czasami trafia mi się potrzeba ze musze gdzieś na szybko
> zrobić stanowasko pomiarowe typu laptop + miernik.
>
> Co gorsza to zazwyczaj kiepskie miejsca takie jak strych czy kotłownia.
>
> Chciałbym wstawić tam takiego malego pizdryka i niech mierzy przez
> tydzień. Dodatkowo chciałbym czasem coś na szybko poprawić i potrzebuje
> jako takiej klawiatury.
>
> Dlatego szukam czegoś z usb, klawiatura i kiepskim ekranem.
>
> Telefony komórkowe, jak się okazuje, też wchodza w grę. Klawiaturę mogę
> ostatecznie nosić jakąś małą. Ale musi być wtedy OTG + debian i
> [...]

To nie tędy pójdź.

Poskladaj sobie cos ala raspberry pi.
Tak aby bootowalo sie bez ekranu.

Ustawiasz ja przez ethernet a potem odpinasz sie i idziesz do domu. A malina
mierzy.
Jak jestes cfaniak to stawiasz na niej openvpn i zostawiasz jej pendrajwowego
modema gsm.
Ona sama ci sie do serwera vpn podepnie nawet przez siec za nat-em.

Mozesz dzieki tamu nia zarzadzać z fotela na karaibach. Byle na tych karaibach
byla siec a na tym strychu zasięg gsm.

Koszty w okolicy 100pln. Serwisowalnosc wysoka.

Polecam sie zakolegować z openvpn.
mozna bardzo fajne struktury sieciowe sobie stawiac. Ja chłopakom postawiłem
rozproszone datacenter dzialajace na sieciach za nat-ami z dynamicznymi IP.

Ludki sie zdziwili ze to dziala a dziala i to nad wyraz stabilnie. Rozpiecia
samego openvpn sa tak rzadkie ze w sumie nikt mi przez ostatnie 3 lata na to
nie zwrocil uwagi bo nie wyłapali...

Polecam.