Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Intel Xeon E5-2609 v4 @ 1.70GHz vs AMD Ryzen 7 1700

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Intel Xeon E5-2609 v4 @ 1.70GHz vs AMD Ryzen 7 1700
From: Roman Tyczka <noemail@because.no>
Date: Wed, 12 Apr 2017 23:37:22 +0200
On Wed, 12 Apr 2017 15:37:06 +0200, peter wrote:

> hm, skąd Ty takie mądrości zebrałeś?.

Z sieci, to oczywiste.

> Trochę historii. Jak 4 lata temu zabrałem za te obliczenia to kupiłem
> i7-3770K.
> Znajomy miał odpowiednik AMD. Obliczenia tego samego na AMD były 4-krotnie
> wolniejsze!! od i7. Wtedy się dowiedziałem, że w AMD na 2 CPU przypada 1
> FPU!, ale
> i tak to nie tłumaczyło tak marnych wyników. Nikt z numeryków nie używał AMD.
> tak było przez lata.

Historia w tym akurat przypadku niczemu nie służy i niczego nie
potwierdza/zaprzecza.

> [...]
> wczoraj 1600 i 1500.
> Popatrzmy na wyniki z 1700 : http://pclab.pl/art73361.html
> Większość testów to są gry i to mnie zupełnie nie interesuje. O zużyciu prądu
> mówiłeś, że mniej, a w pclab jest dla maksymalnego obciązenia i7 -132 W a
> AMD-1700
> 142W. Test Grafiki HTML5 i7-17200, AMD-1700 12200, Kompresja małych plików
> odpowidenio 117, 119, kompresja dużych plików 107 i 157 ( fatalnie jak na 8
> rdzeni).
> W tym świetle Twoja teza o tym, że 'AMD kopie dupę prockom Intela kosztującym

No zobacz, a ja patrzę np. tutaj:

https://www.purepc.pl/procesory/test_procesora_amd_ryzen_7_1700_cenowy_rywal_core_i7_7700k?page=0,9

Rendering w POV-Rayu (czas całkowity, mniej to lepiej):

Ryzen 1700: 89.6
i7 7700K: 126.1

lub Handbrake, kodowanie video (klatki na sekundę, więcej to lepiej):

Ryzen 1700: 29.9
i7 7700K: 21.9

lub Blender (mniej to lepiej):
Ryzen 1700: 74.5
i7 7700K: 95.3

Dla mnie różnica odczuwalna i spora, zwłaszcza, że Intel jedzie na 4,2 Ghz
a Ryzen na raptem 3GHz (problem chłodzenia jest duuużo mniejszy, a przy
24/7 to istotne chyba?).

I warto dodać, że te wyniki mogą się tylko poprawić na korzyść Ryzena w
krótkim czasie bo:
- zostaną dopracowane BIOSy płyt
- zostaną dopracowane drivery i systemy operacyjne pod kątem Ryzena

AMD mi nie płaci xza reklamę, mało tego, obecnie używam i7, bo potrzebuję
wydajności w stacji roboczej. Ale widzę realnie, że AMD wstało z kolan i
nie jest już chłopcem do bicia jak było przez wiele ostatnich lat.

> Mam jednak propozycję. Ty się interesujesz AMD Ryzen. Kup jak najszybciej np
> Ryzen
> 1700. On w wielu testach dorównuje i7 a niektórych nawet go przewyższa.

Taki mam plan. Kolejny komp będzie na bazie Ryzena, czekam jednak na
stabilizację rynku płyt głównych i biosów + driverów.

> Ty będziesz zadowolony, a mnie udostępnisz go  testów numerycznych. W ten
> sposób
> przekonasz mnie do zastosowania go celów numerycznych. OK!.

Nie ma problemu, jeśli doczekasz to chętnię udostępnię.

--
pozdrawiam
Roman Tyczka