Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski SSD PCIe

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski SSD PCIe
From: knrdz <xaeqm@tnmrgn.cy>
Date: Sun, 9 Apr 2017 02:19:52 +0200

Choć i tak deklarowane 700 MB/s to więcej niż moje dyski SSD mają, tj.
ok. 190 (SATA2) i 210 (SATA3) MB/s. Skądinąd, dlaczego praktycznie
zmierzona prędkość (hdparm) tak odbiega od maksymalnej dla SATA2 (taką
ma moja płyta) 370 MB/s? I ciekawe czy gdybym kupił i sprawdził to i w
przypadku dysku PCIe też była by różnica między prędkościami deklarowaną
i zmierzoną?

Zauważ, że Twój chipset ma PCIe 1.x, więc max. 250MB/s na slocie x1 i max 4GB/s na x16. Adaptery robią chyba korzystające z max x4, więc jeśli nie stosujesz karty graficznej, to w tym slocie x16 mógłbyś liczyć na max. 1GB/s. Jak Cię portfel swędzi, to raczej zmień platformę na coś nowszego - od najmocniejszych "czterordzeniowych" procesorów na LGA771 wydajniejszy w większości zastosowań będzie nawet współczesny Pentium 4560 za dwie i pół stówki. Przy okazji będziesz miał obsługę NVME, SATA 6Gbps i USB 3.1 PCIe 3.0.