Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Drukowanie przez Wi-Fi

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Drukowanie przez Wi-Fi
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 24 Mar 2017 11:05:41 +0100
W dniu 2017-03-23 o 22:51, Malkontent pisze:
Dnia Thu, 23 Mar 2017 21:24:20 +0100, t-1 <t-1@todlaspamu.pl> napisał:

W dniu 2017-03-23 o 20:16, Malkontent pisze:
Witam,

Jest sobie router TP-Link 340G i jest sobie drukarka pozwalaj±ca
drukować bez po¶rednictwa kabla USB. Konkretnie plujka Canona
 Pixma MG 3650. Niestety drukarka nie widzi routera, albo router nie
widzi drukarki. Pod routerem bezproblemowo chodzi smartfon i tablet.
Po zainstalowaniu programu do obsługi druku na smartfona nie da się
znaleĽć drukarki.Sam router jest widoczny w smartfonie. Na chwilę
obecn± nie mam kabla USB, ale w instrukcji do drukarki napisano, że
można skonfigurować drukowanie bez konieczno¶ci podpinania kabla.
Jakie¶ sugestie?

Przeczytać dokładnie instrukcję.
Nie mam tej drukarki, ale po pobieżnym zapoznania się z opisem obawiam
się, że drukarka ma tylko tryb WiFi ad hoc.
Wiec raczej nie można drukować przez sieć lokaln± (za po¶rednictwem
routera) a tylko ł±cz±c się tabletem czy innym smartfonem po WiFi
bezpo¶rednio do tej drukarki. W instrukcji powinien być opis jak to zrobić.

No cóż, ja z reguły zaczynam od instrukcji. Są dwie metody drukowania
(według instrukcji). Z użyciem routera i z bezpośrednio ze smartfona.
Obie nie działają. Wydaje mi się że w drukarce szwankuje Wi-Fi. Niby
kontrolka się świeci, ale nie wysyła ani nie odbiera sygnału.Najpierw
winiłem router. Instrukcja nic nie mówi na ten temat, a przynajmniej
ja nic nie znalazłem. Żeby było śmieszniej to instrukcja elektroniczna
w formie pdf'a ma ponad 900 stron (sic!).

Zacząłbym od uzgodnienia trybu transmisji (802.11b/g/n), ustawienia wspólnego (czyli obsługiwanego przez wszystkie Twoje urządzenia) szyfrowania (np. WEP, TKIP, AES, CIPHER), ustawienia autentykacji (np. WPA, WPA2, EAP, TTLS, KERBEROS).

Jeśli wszystkie Twoje urządzenia będą gadać "tak samo", to muszą się dogadać. A drukowanie (a w zasadzie transmisja Ethernet) jest taka sama, kabel czy WiFi to tylko medium.

--
Pozdrawiam.

Adam