Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Potrzebna dobra klawiatura

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Potrzebna dobra klawiatura
From: Marek <precz@spamowi.com>
Date: Tue, 31 Jan 2017 18:30:11 +0100
Witam,

Używam klawiatury głównie przy programowaniu i grafice. Bardzo często korzystam z Youtube itp. w zakresie programów edukacyjnych video. Liczy się dla mnie pewność jej działania i bezpieczeństwo oraz łatwość ustawiania głośności. Przycisk wyłączania/uśpienia komputera też jest wymagany. Klawisze Home/End, PageUp/Dn, Delete, Back i strzałki muszą być pełnowymiarowe. Jaką bezprzewodową klawiaturę możecie mi polecić?

Pytanie może banalne ale ma rację bytu. Opiszę moje dotychczasowe negatywne doświadczenia z różnymi klawiaturami. Nie uogólniam lecz piszę o swoich własnych. Chcę uniknąć poniższych sytuacji:

- Klawiatury Bluetooth nie sprawdzają się. W trakcie pisania albo często gubią się znaki albo pojawiają się one ze sporym opóźnieniem np. 1-2s i to kilka ostatnich znaków na raz.

- Klawiatury Bluetooth są niebezpieczne. Nie spotkałem się z szyfrowaniem transmisji w ich przypadku. Łatwo podsłuchać hasła etc. Zresztą jeden z niedawnych wątków na tej grupie porusza ten temat.

- Za ideał uważałem klawiatury radiowe (szyfrowanie, niezawodność, świetna funkcjonalność) Logitech ale... driver SetPoint od lat nie jest kompatybilny z Windows 10 wbrew informacjom publikowanym na stronie producenta. Muszę się zatem pożegnać z tą firmą. Driver wyłącza wbudowaną w system funkcję prezentacji wskaźnika głośności. Po odsłuchaniu jakiegoś materiału video nie jestem w stanie powrócić z głośnością do 50% bez grzebania myszką w ustawieniach. Jest o tym sporo w internecie i sytuacja raczej się nie zmieni pomimo wielu zgłoszeń od różnych użytkowników. Dla mnie ta dysfunkcja jest mocno upierdliwa.

--
Pozdrawiam,
Marek

  • [PECET] Potrzebna dobra klawiatura, Marek <=