Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 22 Dec 2016 10:51:20 +0100
W dniu 2016-12-21 o 21:41, Animka pisze:
W dniu 2016-12-21 o 15:23, Marek pisze:
W dniu 2016-12-21 o 02:29, Animka pisze:

Zrobiłam jedną strone kalendaeza, wydrukowałam, zeskanowaam i
przedstawiam Ci rezultat:

http://ifotos.pl/zobacz/Scanjpg_anqswsr.jpg

http://ifotos.pl/z/anqswsr

No więc właśnie o tym mówię. Zdjęcie po wydruku jest fatalne. Szczerze
mówiąc gdybym na jakiejś prezentacji w biurze wydrukował w takiej
jakości materiały kolorowe, to bym się wstydu najadł. A teraz konkrety:

1. Co kawałek widać poziome linie przejścia głowicy. Pewnie nigdy nie
robiłaś wyrównania głowicy lub nawet nie da się tego zrobić w Twojej
drukarce.

2. Ostrość zdjęcia jest beznadziejna. Zresztą papier to chyba jakiś
zwykły a nie foto więc trudno oceniać gdzie leży wina. Ale już na tym
papierze widać, że jasne obszary są kropkowane. Gdy popatrzysz na
białe chmury, to zanim staną się białe jest tam pełno kropek. Kiepskie
drukarki w ten sposób uzyskują jasne kolory.

3. Kolejna rzecz to brak koloru czarnego. Najciemniejsze obszary mają
kolor szary na poziomie 15%.

4. Nie pokazałaś zdjęcia przed wydrukowaniem więc nie jestem w stanie
wypowiedzieć się na temat reprezentacji kolorów. Nie mam cienia
wątpliwości, że również wypadło by to kiepsko.

Tu jest lepsza strona do zaprezentowania. Kolory takie sa jak na zdjęciu
i nie doszukuj się czarnego,
http://www.tinypic.pl/jnf8a49gxm94

Rozmowa z Tobą to istotnie, jak ze ślepym o kolorach.

Nie pokazuj już tego błota - tam nie ma kolorów. Pomijam to, że fotka była przeostrzona, jest rozpikselowana, ma sztucznie zwiększony kontrast. Rozdzielczość wydruku to jakaś masakra.

Nie mam teraz wydruków próbnych, które robiłem ze 20 lat temu na Epsonie Stylusie, jak go kupiłem, ale zaręczam Ci, że i ostrość, i kolory były niewiele odbiegające od fotki z dobrego analogowego labu.

Twoje zdjęcie wygląda, jak by wyszło ze starej HP500C na trzech tuszach i to na ustawieniach i sterownikach fabrycznych. Bo później wyszły sterowniki z rozpraszaniem stochastycznym, i wydruki z tej samej maszyny wyglądały już co najmniej prawidłowo.

A drukarek różnych trochę i mam, i dużo więcej widziałem i konfigurowałem - to jest część mojej pracy. To do tego:

W dniu 2016-12-20 o 02:34, Animka pisze:
> (...)
> Nie miałeś HP to nie medykuj.

Medykiem nie jestem ;)

Śmiem twierdzić, że u mnie w lamusie stoi więcej samych HP, niż Ty obsługiwałaś. Użyłem słowa "obsługiwałaś", gdyż pisałaś, że miałaś ze 3 drukarki HP.

--
Pozdrawiam.

Adam