Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] [OT] Partycji czar, XP i nerwica na K

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] [OT] Partycji czar, XP i nerwica na K
From: Marsjanin <mars@marsjanin.tk>
Date: Tue, 13 Dec 2016 21:47:49 -0000 (UTC)
Drodzy Grupowicze.
Nie proszę o poradę.
Muszę się  gdzieś wyżalić w miarę  anonimowo, w sensie, że  pejsbóki i
inne takie  odpadają. Padło na  pcp. :)  Przepraszam, to trochę  OT bo
sprzętu nie dotyczy.

Zostałem poproszony o poprawę czegoś w kompie, bo muli. Idę, patrzę:

Jest sobie komputer.  Z jakimś tam chyba Athlonem, dość  mocnym jak na
starego  Athlona,  nieważne. Jest  na  nim  zainstalowany WinXP.  Albo
zgodnie z licencją (byłby to jeden z ostatnich z XP pewnie), albo może
pirat bo  taki akurat  był u sąsiadów  na CD. Nie  wiem. Wiem,  kto to
instalował. Domowy  majsterklepka, raczej starej daty,  na kompach się
nie  zna, znaczy  się –  jak widać  zna się  o tyle,  że udało  mu się
zainstalować Windowsa.

Udało to dobre słowo.

Ciekawa  jest konfiguracja  dysku. Dysk  500 GB,  czyli w  miarę nowy.
CHYBA  w kompie  od  nowości, ale  głowy nie  dam.  Na dysku  partycja
podstawowa 20 GB  FAT32 (!), potem w partycji  rozszerzonej wolumin na
całą resztę, o  dziwo NTFS. Na partycji rozszerzonej  jakieś tam pliki
wskazująca na  ich żywcem wycięcie  z jakiegoś systemu  (Program Files
itd.) Bo może już raz się kiedyś „miejsce na dysku C: kończyło”?

Wszystko co istotne oczywiście siedzi  na tych nędznych 20 GB, miejsce
się kończy, komp  muli, a ja to będę  musiał przeinstalować, dodatkowo
zachowując działające jakieś stare programy księgowe.

Jeśli mam  jakies pytanie to chyba  tylko – jakiż to  magiczny kreator
partycjonowania przy instalacji domyślnie  kazał człowiekowi zrobić to
wszystko dodatkowo na  FAT32, jakby mało problemów było  z partycją 20
GB…

--
Pozdrawiam,
Marsjanin